S. Gunstad Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Blinker noen nuller på min også, går ikke å stille den, virker dau.
Stephan.s Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Til dere som får 0.00 og ikke får stilt noe som helst: Dere mangler en stk. ledning med 12v styrestrøm på kontakten bak OBCen.
Stephan.s Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men til de som vil ettermontere liten OBC med temp sensor, men har kun 3 ledninger på kontakten, trenger da å legge til 2 ledninger på kontakten. En stk. + fra temp sensor på pin 5 (- fester du da hvor du måtte ønske å plassere den i kaross/motorrom osv) Men styringsstrømmen er jeg litt usikker på. Tar jeg ikke helt feil skal denne i pin 10. Har prøvd å lese dette utifra koblingsskjema, men jeg er ingen kløpper på å tyde slike. Skjemaer er å finne her hvis noen vil prøve: http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/
S. Gunstad Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 Meld fra hvis du får ordna det! Har ikke tia til å kikke på den ennå.
PerErik Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Da fungerer den, skal en styrestrøm i pin8 fant jeg ut, den henta jeg bare fra styrestrømmen til cdspilleren. for å få temp sensoren til å fungere må du finne en hvit plugg helt til venstre bak det ene dekselet under rattet, i min bil var det bare en tom plugg. Der finner du en blå ledning med rød stripe og gule prikker, den skøter du med en ledning til pin5 bak på klokka. Jeg bare dytta de avisolerte endende nedi pluggen.
M30bXx Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 signerer denne så jeg finner den igjen når e34n kommer på døra. takk for enkel forklaring pereirk
tofter Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Dette har jeg lurt på lenge! Så, hvis jeg skal få klokka til å fungere må jeg koble +12v på pin 8 ? Dvs. denne? Og for å få tempføleren til å fungere må jeg skjøte den blå ledningen under rattet med pin 5? Hvis tempføleren sitter der vell og merke..
Tommy89 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Jeg er så frekk at jeg låner denna tråden jeg åsså en liten tur:p Har orginal sånn kjørecomp. med temp og sånn. Men her om dagen sluttet den plutselig å lyse:O. Man ser alt på displayet, men det er ikke noe lys i det. hva kan dette være? no pære av no slag? og et lite flaut spørsmål til:p... åssen får jeg ut computeren?!.. har bendt litt med trekker, men har så lite lyst til å ødelegge ved å bare prøve seg fram når det egentlig er en helt anna metode som skal til:p hehe
Stephan.s Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Dette har jeg lurt på lenge!Så, hvis jeg skal få klokka til å fungere må jeg koble +12v på pin 8 ? Dvs. denne? Du må ha styrestrøm på pin 8, altså, ikke konstant 12v, men 12v regulert av tenningen. Du teller forøvrig pinsa fra høyre mot venstre, nedenfra og opp. Pin 4 med jording er da den helt til venstre på bildet hvor du ser det er en ledning på kontakten. Pin 9 er da neste på samme linje, og pin 8 er da den før den
Stephan.s Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Jeg er så frekk at jeg låner denna tråden jeg åsså en liten tur:pHar orginal sånn kjørecomp. med temp og sånn. Men her om dagen sluttet den plutselig å lyse:O. Man ser alt på displayet, men det er ikke noe lys i det. hva kan dette være? no pære av no slag? og et lite flaut spørsmål til:p... åssen får jeg ut computeren?!.. har bendt litt med trekker, men har så lite lyst til å ødelegge ved å bare prøve seg fram når det egentlig er en helt anna metode som skal til:p hehe Du må ut med CD spilleren. Inni der, til høyre mot komputeren sitter det en liten spak du må dra mot deg mener jeg. Da popper komputeren ut. Er trolig en pære som har gått ja
Stephan.s Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Gravde frem ett bilde: Rød Er da de 3 ledningene som alle skal ha uansett. OransjEr de du må legge til for å få komputer og temp sensor til å fungere. Grønn Er da hvis du også evt. vil montere gongongen som varsler om temperatur under 3grader
dr.felix Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 hva skal til for å få "gong gongen" til å virke? hva skal komme fra hvor, med hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå