M3cabriolet Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Hva om USA, kunne gått med på miljøavtaler som andre land isteden for å finne opp dusteforslag. Kunne jo foreksempel produsert personbiler med annet en v8 som er på størrelse med lastebilmotorer som en begynnelsen. hmmm.... vet du egentlig at usa har en av verdens strengeste miljølover når det kommer til utslipp? dagens biler har såpass avanserte motorer at de ikke forurenser mer enn en vanlig europeisk personbil, selv om det er en stor V8! Jeg har sett tallene på min 2500 kg tunge 2008 Chevrolet Suburban med 5,3 liter V8, og den kan matches mot de fleste! den har et forbruk på ca 1,2 liter pr mil på blandet kjøring. og i tillegg kan man fylle E85 på denne. den veksler også mellom å gå i V4 modus eller V8 ettersom man trenger kreftene. jeg kjørte fra hamar til molde og tilbake igjen, med bilhenger med bil oppå, og brukte ca 80 liter bensin. vi veide da omtrent 5 tonn. prøv å gjøre samme turen med en hvilkensomhelst annen bil og se om du kommer så veldig langt under det. når det er sagt så leverer GM store SUV'er som Tahoe og suburban som hybrid-biler også. jeg tror nesten du bør undersøke litt fakta før du uttaler deg! tiden der amerikanske biler var miljøbomber og brukte 2-4 liter bensin på mila og spydde ut giftstoffer som et atomkraftverk begynte å avta i begynnelsen av 70-åra. i 1972 fjernet bl.a. Chrysler (MoPar) de største motoralternativene (426 cid HEMI og 400 cid Magnum) fra utstyrslistene på sine biler, og ting har stadig bedret seg opp igjennom ettersom kravene til miljø har utviklet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå