Gå til innhold

Raceday/Trackday 2009 Banedager neste treff 10 september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen og god påske!

Da begynner årets første banetreff å nærme seg – Vålerbanen torsdag 16. april.

NB. Prøveskilt: Vi får utrolig mange spørsmål rundt dette temaet, og for 2009 sesongen gjelder følgende: Vi tillater prøveskilt – både forhandler- og dagsprøveskilt fra Biltilsynet. Men, alle som kjører med prøveskilt må fremvise forsikringsattest på at bilen de kjører er kaskoforsikret. I tillegg vil biler med prøveskilt bli ekstra grundig sjekket i vår tekniske kontroll. Se reglement. Biler som åpenbart skal ”brukes opp” på banen får ikke kjøre!

Blir forskjellen på biler - både hva gjelder hastighet og kjørestil på banen for stor - vil vi nå mer enn i tidligere sesonger dele inn i ulike heat.

Her kommer mer informasjon om terminlisten for 2009 sesongen:

-Torsdag 16. april Vålerbanen

-Lørdag 9. mai Rudskogen

-Tirsdag 23. juni Vålerbanen

-Torsdag 20. august Vålerbanen

-Torsdag 10. september Rudskogen

Datoene 16. april, 23. juni og 10. september er trackday ettermiddager med banekjøring fra klokken 16.00 til 21.00.

Disse kjøringene er hovedsaklig for de som kjører sporvalg, og således kjører på banen for å ha det moro og samtidig forbedre egne kjøreferdigheter. Både nybegynnere og ”racerbilsjåfører” er velkomne. Vi praktiserer ”open pitlane” hvilket vil si frikjøring med masse kjøretid. Dette er banekjøring der maks kjøretid står i sentrum. Alle er velkomne på disse ettermiddagene, og vi vil dele opp i ulike heat hvis forskjell i hastighet og kjørestil tilsier dette!

Pris for å kjøre kroner 1000,-

Datoene 9. mai og 20. august er raceday banedager.

Disse dagene vil som tidligere år være for et bredere spekter av både kjøretøy og kjørestil. Dagene blir derfor times vis delt opp som følger:

00 – 15 heat for biler som kjører sporvalg – raske runder

15 – 45 heat med frikjøring

45 – 00 heat for drifting

Lørdagen er det kjøring fra 10.00 – 18.00 og torsdagen er det kjøring fra 16.00 – 21.00.

Pris for å kjøre vil være kroner 600,- (200,- for ekstra sjåfør per bil)

Det vil i tillegg være publikumsavgift på kroner 100,- for tilskuere, der heldige vinnere får bli med i passasjersete på noen av Norges råeste gatebiler.

Vi forventer masse mennesker og mye moro!

Nettsiden www.trackday.no vil i løpet av kort tid være oppdatert, og invitasjon til de enkelte dagene blir som vanlig sendt ut på mail i forkant av hvert treff.

Med dette håper jeg vi når ut til alle som ønsker å ha det gøy med egen bil på bane, i trygge og sikre omgivelser.

Som alltid må gjelder våre og baneeiers reglement, og alle biler må være registrert og tilfredsstille teknisk kontroll. Alle må delta på førermøte før kjøring. Ambulanse, samband og flaggvakter kontrollerer at kjøringen foregår i sikre og ryddige former.

Da håper jeg dere alle er klare for å pusse bort vinterens rattrust, og at så mange som mulig blir å se utover i sesongen.

Vi sees, ha en fortsatt strålende påske!

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dett treffet er for deg som synnes det å kjøre fort ,å teste bilens begrensninger overstyring,understyring,innbremsnings punkter++

Her kan du bli mer kjent med deg selv å bilen din .

Møt opp nå på torsdag på vålerbanen trafikkstasjon fra kl 1600 til 2100

Vårt hovedtreff Lørdag 9 mai er det opp for mer blandet drops på banen der vi deler opp i heat

Datoene 9. mai og 20. august er raceday banedager.

Disse dagene vil som tidligere år være for et bredere spekter av både kjøretøy og kjørestil. Dagene blir derfor times vis delt opp som følger:

Lørdagen er det kjøring fra 10.00 – 18.00 og torsdagen er det kjøring fra 16.00 – 21.00.

Her kommer mer informasjon om terminlisten for 2009 sesongen:

-Torsdag 16. april Vålerbanen

-Lørdag 9. mai Rudskogen

-Tirsdag 23. juni Vålerbanen

-Torsdag 20. august Vålerbanen

-Torsdag 10. september Rudskogen

Skrevet

Er vel kort og godt for at man ikke vil gå i minus og bedrive dugnad for at alle bare skal komme å leke seg vil jeg tro.

Er vannvittig mye jobb knyttet til dette.

Skrevet
Jeg kommer på trackday-treffene, med unntak av det første ettersom bilen ikke er klar.

Raceday utgår med høye kneløft derimot :)

ååå faen, trodde 9.mai var trackday jeg :oops:

Skrevet

Hei

Trackday og raceday eies likt ,men er to forskjellige konsepter :wink:

trackday er kun rein banekjøring ,mens raceday er litt blandet med bla. drifting++ på menyen :wink:

Vi håper å se bmwer på treffene også :D

Trackday= ren kjøre glede :D

Skrevet
Jeg kommer på trackday-treffene, med unntak av det første ettersom bilen ikke er klar.

Raceday utgår med høye kneløft derimot :)

Hva er grunen til at raceday utgår med høye kneløft ?

Skrevet

Det skrev du selv, "litt blandet med bla. drifting". :wink:

De trackday-treffene jeg har vært på har vært akkurat slik jeg ønsker banetreffene å være. Masse kjøretid og orden på banen. Raceday-treffene... hmm, nøyer meg med å si at det ikke er helt min stil...

Skrevet
Hei

Trackday og raceday eies likt ,men er to forskjellige konsepter :wink:

trackday er kun rein banekjøring ,mens raceday er litt blandet med bla. drifting++ på menyen :wink:

Vi håper å se bmwer på treffene også :D

Trackday= ren kjøre glede :D

Det var dumt. Hvor mange runder får man med kjøring på raceday da? altså tid taging, ikke alternativt sporvalg og slikt skit....

Skrevet

Dette er opplegget rundt Raceday

Så i teorien har man 45min av hver time med kjøring som de fleste kaller "normalt",

å så eget hit med drifting i 15min av hver time .

Kan ikke se at det blir problematisk. :wink:

De fleste har for lenge siden brukt opp bensin + dekk hvis du har tenkt til å kjøre 100% av den kjøretiden som er tildelt "normal" kjøring ?

Uansett blir det mye kjøretid for de som ønsker å stille til kjøring :D

Har du andre spørsmål kan dere sende meg mail :

ruud@elektrikergruppen.no

Skrevet

Hei

Da var første kjøring overstått med mange ivrige sjåfører

Det hele gikk ganske smertefritt

Vårt neste treff er nå da Lørdag 9 mai fra kl 1000-1800

Her er det åpent for det meste :spor/drift/frikjøring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...