Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok mye mer fyllekjøring på veiene enn vi tror. Er enkelte strekninger jeg unngår å kjøre i helger osv der jeg vet det er større risiko for fyllekjøring. Det som er mest tragisk i slike situasjoner er at det er de uskyldige som mister livet. Mine tanker går til de etterlatte og jeg tror på at det å begrave egne barn er noe av det verste en forelder kan oppleve.

Skrevet
Igjen har kong promille tatt liv.. denne gangen to unge jenter der den ene nettopp hadde ervervet førerkort.. Tror denne karen som bare skulle hjem sliter en stund fremover nå..

vil minne alle på å la bilen stå.. og så du "bare" skal flytte den tvers over parkeringen..

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=552210

Bestevenninna til en barndomskompis dette. Kjørte kompisen min til flyet i sted fordi han skulle hjem pga denne hendelsen.. Kan ikke si at stemningen var noe livlig i bilen.. Han nevnte noe om at fyllekjøreren hadde 180kmt eller noe i tilegg..

Skrevet
Han nevnte noe om at fyllekjøreren hadde 180kmt eller noe i tilegg..

Ser ihvertfall ut til å ha vært høy fart når en ser på skadene som er påført kjøretøyene.

Skrevet
Forbanna greier at folk skal gi så faen i andre!!

Måtte han få ett jævlig liv videre.

Det kan virke som om du møter deg selv i døren.

Og med det så har du hva i tankene?

Skrevet

Synes uansett hele denne saken er på trynet.. alkohol og bil er ingen god ide.. kjenner bare på kroppen min dagen derpå på rudskogen når vi begynner og kjøre at den ikke er helt med.. :(

Men at her har vært fart inne i bildet tror jeg er temmeli sikkert... :(

Og topic er vel igrunn mest for og få folk til og lese den.. for har den promille kjøring i topic så gidder ikke noen og lese den for det skjer dem ikke uansett..

Hanka nøkklene fra en kompis igår for han lurte litt på å kjøre hjem,, sa e heller skulle komme og hente ham når vi ble edru..

Muli det er bare jeg som tenker store konsekvenser.. For min del ryker lappen ryker jobb.. ryker jobb ryker leilighet.. og alt.. Så jeg rører ikke bil iallefall..

Og skulle man da på toppen skade noen så må man jo betale dem flere millioner.. Det har jeg iallefall ingen mulighet til da..

Skrevet

Om du bryr deg om andre, er det pussig å ønske et jævelig liv til dem som har gjort en feil. Om du ikke bryr deg om andre, er det pussig å klage på at andre er likedann.

Skrevet

Om du bryr deg om andre, er det pussig å ønske et jævelig liv til dem som har gjort en feil. Om du ikke bryr deg om andre, er det pussig å klage på at andre er likedann.

Har vel ikke gitt særlig inntrykk av at jeg bryr meg så jævlig mye om andre, men kan vise medfølelse og forståelse for dem som ufriviilig blir utsatt for jævlige ting grunnet andre som gir blankt faen!!

Som fyllekjørere som tar liv grunnet deres totale fravær av respekt for andre og deres omgivelser.

Og kjøre i fylla og annen rus er ikke å gjøre feil. Det er å gi faen rett og slett.

Sånne folk trenger ikke jeg, og sikkert ikke du..

Atter en gang... Måtte den jævelen blø...

Ser ikke hvordan det skulle få meg til og møte meg selv i døren...

Skrevet

Har vel ikke gitt særlig inntrykk av at jeg bryr meg så jævlig mye om andre, men kan vise medfølelse og forståelse for dem som ufriviilig blir utsatt for jævlige ting grunnet andre som gir blankt faen!!

Som fyllekjørere som tar liv grunnet deres totale fravær av respekt for andre og deres omgivelser.

Personen er mistenkt for fyllekjøring, ikke dømt for det samme.

Og kjøre i fylla og annen rus er ikke å gjøre feil. Det er å gi faen rett og slett.

Sånne folk trenger ikke jeg, og sikkert ikke du..

Å kjøre i påvirket tilstand er ikke å gjøre en feil (isåfall en bevist feil), men å kjøre på noen i fylla er en feil med mindre du kan vise til at personen hadde planer om å gjøre det i utgangspunktet. Jeg "trengte" verken personen som ble drept eller ham som kjørte på dem, men det er ikke dermed sagt at jeg ønsker dem vondt av den grunn.

Atter en gang... Måtte den jævelen blø...

Javel, deg om det. Personlig ønsker jeg ingen unødvendige lidelser - verken deg eller noen andre. Hvilken hensikt tjener det at personen dør?

Ser ikke hvordan det skulle få meg til og møte meg selv i døren...

Du sa du hatet andre som "ga faen" i andre, mens du samtidig gjør det samme selv. "Andre" ekskluderer ikke de som er mistenkt for promillekjøring.

Skrevet

Når jeg var yngre var jeg altid den som tok nøkkelene av ALLE kameratene mine som skulle fyllekjøre med mopeder og greier.

En gang så var det en kamerat som hadde en ganske sprek 125cc, han lånte den vekk til "alle" på den festen jeg var på, jeg også lånte den, ganske full...

Kjørte rundt i en time, så gikk det gærent..

Sykkelen ble totalvrak, jeg hadde et ganske stort kjøttsår over hele armen, forvridd ankel, vondt i ryggen, osv osv..

Tenkte etterpå, tenk om jeg hadde treffi noen...

Jeg lærte leksa mi, og har enda et arr på armen som jeg kikker på hver gang jeg lurer på å kjøre bilen hjem etter en fest.

Mange av kameratene mine fyllekjørte allerede helga etter, de lærte ikke noe som helst...

Jeg hadde forøvrig en onkel og som kjørte motorsykkel i fylla, og kræsja i ei bru. Han døde...

Så ja, bilen/sykkelen være!! Jeg har ihvertfall lært leksa mi, selv om at den aldri burde ha trengs å vært lært...

(Sorry for evnt skrivefeil, grei promille nå hehe)

Skrevet

Du sa du hatet andre som "ga faen" i andre, mens du samtidig gjør det samme selv. "Andre" ekskluderer ikke de som er mistenkt for promillekjøring.

Get your point.

Men det forandrer lite..

Skrevet

Triste greier dette... Enig med mange her, men denne karen får nok ett temmelig jævlig liv selv om vi ikke ØNSKER ham det... Kondolerer til venner og familie til denne jenta som omkom og håper jenta som er skadet kommer fra det uten varige mèn...

Skrevet

vet så vidt av denne jenta. huff trist sak. kondolerer masse til familie og venner.

håper også det går bra med den andre jenta som er skadet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...