-Anders- Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Du skal ikke se bort i fra at politiet kan finne på å lese her inne. Uansett.. de fleste vet at man ikke skal begynne å starte bilen/sitte i førersete i alkoholpåvirket tilstand. Spiller ingen rolle at du ikke skulle kjøre. Det vet jo ikke politiet noe om.
Gunnar Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Bare at det kalles "Min historie" tidlig i tråden gjør jo hele saken tvilsom. Hvis det hadde vært sannheten så hadde du vel skrevet "Det som skjedde var at...", eller noe i den duren. Tror nok du sliter litt.. og at kun en politimann sjekket at motoren var varm har ingen betydning. En er nok. En politimann på MC, sivil eller uniformert, er nok til å ta deg for hva som helst.
jon///M Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 er det ikke også slik at man skal vente 6 timer eller noe sånt med og drikke etter kjøring av motorisert kjøretøy? at di da kan innen den tiden etter bilkjøring kan ta deg for fylle kjøring? hvis di har mistanke om noe
skillbill Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 er det ikke også slik at man skal vente 6 timer eller noe sånt med og drikke etter kjøring av motorisert kjøretøy? at di da kan innen den tiden etter bilkjøring kan ta deg for fylle kjøring? hvis di har mistanke om noe Hvis man tror at ens egen bilkjøring kan bli gjenstand for etterforskning så skal man vente 6 timer med å innta alkohol ja!
jon///M Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 jepp. og jeg mener at politiet kan finne det mistenkelig nok til en liten etterforskning hvis di finner en bil stående fast i grøften.
Kentan-racing.com Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Glenno.. mener det var 8 timer jeg.. uansett vi har fått beskjed om å ta ut skivene våres av en up kar når vi stopper for kvelden og skal ha oss en kald en.. Skrive en x på forsiden av skiven på klokke slettet vi stoppet og skrive på baksiden at bil er parkert der og der og vi spretter oss en øl.. for så å sette den i.. Blir du da stoppet på den skiven en plass som ikke står på skiven er du fucked.. Denne upn har tidligere kjørt vogntog og mente at vi var i fulll rett til og ta et par kalde etter endt kjøring menst vi satt å så på film.. Og ikke skal det skjules at på sommeren er det yrende liv rundt lastebiler på tangen i bergen.. der sitter vi ofte på campingstoler og griller og tar en del øl.. Men dette er politiet obs på og synes at det er helt greit for de står der ofte om morran å lar de som ikke har alko test få blåse før vi får kjøre noen plass.. Ofte de er innom på kvelden og får seg en kotelett også.. Men til trådstarter her.. en politimann er samme som 2eller3 sivile personers vitnemål.. Og visst du var og drakk hvorfor var da motoren varm når polisen var der? Du har vel muligens varmet deg.. Uansett.. her blir du tatt for fyllekjøring.. For med alkohol i blodet har du ikke lov og starte bilen en gang..
Glenno Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Ja husker den gangen jeg tok lappen var yrkessjåfører underlagt større krav i regelverket enn vanlige trafikanter. Kansje ikke så rart med med flere tonn håndtere.
Tom K Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Altså politiet visste ikke at bilen satt fast og jeg sa det heller ikke til de, sa at jeg hadde ringt falck fordi jeg ikke turte å la bilen stå over natta og jeg hadde drukket så kunne ikke kjøre selv. Derfor valgte jeg å ringe falck.. hvis bilen satt fast så kunne du vel ikke kjøre noe sted uannsett? dessuten så trenger du ikke stå der og vente på Falck, vi har noe som heter "helt fram" , dvs du kan ringe Falck og fortelle hvor bilen står, fortell at du ikke kan vente på bergingsbil, du får dekket videre reise med inntil 2500,- kr
Hylland Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Synest heile denne historien virka tvilsom... Uansett, du vil nok miste lappen. Dersom de var to i bilen når du kjørte deg fast, kunne ikkje den eine ha gått ut av bilen å dytta deg? Hadde ikkje det vært lettere å ringt ein kompis eller noko med bil, istadenfor Falck. Du sa jo sjølv at kompisen og dama hans som du skulle drikke hos, ikkje var komt heim igjen enda. Du kunne vel ringt dei å bedt dei om å stoppe før dei kom heim igjen! Nei, eg er einig med "Nytern" her.
Gjest Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 hmm, hva skrev denne duden i de feltene han har erstatten med. ............ ? : p Virker tvilsomt, som om du prøver å lage det ett alibi ved å skrive masse her inne.. hmm.. : p
Tom K Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Hadde vel en lignende historie her for et par uker siden også
camxer Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Hvis du virkelig må inn i bilen med promille, er det så vanskelig å sette deg i passasjersetet? Bare som det er sagt så ville jeg aldri kommet på å starte motoren eller sette meg inn i en bil som har nylig vært i bruk med mindre det var en edru person tilstede. Er ikke meningen å gi en moralpreken men kom ann. Du har 0.66 i promille, sitter i førersetet til en bil med varm motor og du gjør det helt alene... Det at nøklene lå i passasjersetet hjelper deg ingenting siden det tar ikke mer enn noen få sekunder til å ta de ut av tenningen og kaste de der. Eneste som kanskje hjelper deg litt er at du ringte falk, men du ligger ganske tynt an. Håper at du har et bedre pokerfjes når du forteller historien din til politiet/dommeren. Det er jo soleklart at det er noe muffens i "historien din" og du virker skyldig selv om du egentlig skriver anonymt på et internettforum... Lykke til, du kommer til å trenge det!
Element Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 I dag var jeg på stasjonen for å hente kortet. Har gått over 3 uker og jeg samtykket ikke på beslag og de har heller ikke fått noe tilatelse fra tingretten på at de kan holde det lenger. Men de NEKTA å gi det ut! Så nå har de bryti loven! "Politiet kan ikke beholde førerkortet i mer enn tre uker uten samtykke av førerkortinnhaveren eller retten, jf. § 33 nr. 5. Dersom innehaveren ikke samtykker eller samtykket trekkes tilbake, må begjæring om fortsatt beslag senest være sendt tingretten innen tre uker fra beslagstidspunktet/tilbaketrekkingen av samtykket."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå