ZhilleN Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Var ute å kjørte her om dagen og når jeg kom hjem røyk det ifra venstre kalipper foran. Den låser ikke hjulet helt men det ryker så det er jo tydelig noe som ligger innpå. Noen som har erfaringer med dette eller aner hva det kan være? Usikker på om jeg må bytte ut kalipper og bremseklosser eller.. Takker for svar
marararius Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Stempla i kaliperen som ikke går ordentlig tilbake.. Smør de opp. Det lekker ikke bremsevæske fra kaliperen?
ZhilleN Skrevet April 11, 2009 Forfatter Skrevet April 11, 2009 trukke det, men skal sjekke stempla, takk for svar!
marararius Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Hadde problemer med volvoen her en stund, regner med det er samme på BMW. Da hadde stempla kommet så langt ut at de ikke gikk tilbake, og plutselig en dag mistet jeg bremsene. Da var de så langt ute at det begynte å lekke bremsevæske.. Klossene var slitt halvveis mellom jernet, bak klossene, som ikke var der mer. Fikk smurt opp, og satt på nye klosser, helt fint nå. Så var hvertfall et forslag
marararius Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Hvorfor det, om det holder å smøre opp stempla?
Lars89 Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Blir jo aldri helt bra ved å bare smøre... Bør ha nye skiver og klosser også hvis skiva er blitt rød.
Bimmerlars Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 kan være klossene som sitter fast også. Om stemplet sitter fast hadde jeg overhalt kalipperen. Du utsetter bare problemet med å smøre opp
marararius Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Hvordan overhaler man kaliperene? Skal bytte alle klossene/skivene mine etterhvert, så hadde vært greit å vite
Bimmerlars Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Kjøpet et rep sett hvor det følger med stempel og støvmansjetter
badsha Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 hadde samme problem med min 323i bremsen hang seg fast og ble glovarm!!! åpent og smurte stemplet med fett, er så godt som ny:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå