Gå til innhold

Hvorfor kommer ikke BMW med temp måler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket at samtlige bimmere jeg har prøvd ikke har temp viser, hvorfor? Finnes det en måte å lese av temperatur uten ekstra utstyr? Finnes det givere som vi forbrukere har tilgang til? Jeg har trimmet motoren og kunne tenkt meg å overvåket temperaturen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Motoren har garantert en temperaturgiver for kjølevann. Jeg mener det skal gå an å gå inn i OBC via Carsoft eller lignende programvare og lese av temperaturen. Noen andre som har _litt_ mer peiling?? :P

Skrevet

Dagens temperaturmålere er elektronisk kontrollert og BMW mener ikke at vi som sjåfører har bruk for denne informasjonen. Jeg vil imidlertid tro at man eksplisitt kan få frem de ulike motortemperaturene via iDrive systemet. E39 og E46 var de siste modellene der man kunne lese av bl.a temperaturen på kjølevannet direkte i instrumentpanelet.

Skrevet

Ja, jeg har en E90, og har prøvd X5, E92 o.l. Altså bare nye... Jeg har ikke iDrive, så da er det ingen mulighet for meg å lese av temp? Hørte og noe om at jeg ikke kan bruke OBD fordi bilen er for ny og ingen program støtter den?

Skrevet
Ja, jeg har en E90, og har prøvd X5, E92 o.l. Altså bare nye... Jeg har ikke iDrive, så da er det ingen mulighet for meg å lese av temp? Hørte og noe om at jeg ikke kan bruke OBD fordi bilen er for ny og ingen program støtter den?

02/2007 og nyere har et nytt bus-system eller noe sånt ja...

Men hjernen vet garantert hva kjølevannstempen er. Spørsmålet er bare om det lar seg gjøre å få det frem under kjøring...

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...