ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Tenkte å vaske motoren på E39'n min når jeg skal vårpusse, noen som har noen tips angående rengjøringsmidler, hva man dekker til osv? Noe en spesiellt bør passe på??
nimitz Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Da vil jeg annbefale deg og bruke et middel som er beregnet til dette. Tror det finns noe på sprayflaske som heter Motorvask. Nå skal det ikke være nødvendig og dekke over noe i motor før vask, men jeg pleier og dekke til dynamo og fordeler. Hvist du bruker høytrykk spyler så ikke hold den for nerme og spyl ikke direkte på el komponenter. Vask når motoren er kald og la den tørke en stund etterpå. Lykke til
Torbjørn E39 Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Jeg kjøpte en spayflaske med motorvask for min E39 ifjor for vårvasken da. Jeg brukte hageslange og ikke høytrykk. Først spylte jeg motorrommet med kun vann, deretter sprayet over med motorvask, lot det virke noen minutter for så å gå til med oppvaskbørste (typen du har på kjøkkenet). Den kommer til nesten overalt og du får løsnet verste dritten. Deretter renspyling med hageslange. Kan gjenta prosessen til du er fornøyd med resultatet. Anbefaler ikke høyttrykk da du fort kan få vann på uønskete steder uten at du nødvendigvis legger merke til det.
Torbjørn E39 Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 ProjectE39: litt OT men så nå du holder til på Steinkjer ?!? Ikke ofte jeg ser noen fra Steinkjer her så, godt mulig jeg vet hvem du er om du utdyper på PM
ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Takk for gode tips! Sendte deg PM Torbjørn..
Gjest Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 vann før vaskemiddel? nei. vaskemiddel først. dette fordi vannet vil gjøre at du ikke får løst opp olje ordentlig. samme som å ha vann på henden før såpe etter at man har skrudd.
torgeirb Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Jeg vaska motor rommet på E34 min. Jeg dusja lett med en hageslange før jeg brukte en mild såpe og svamp.. Etter det er det bare å dusje av lett med hageslangen igjen.. Jeg dekka ikke til noe og det gikk helt fin, men du trenger selvfølgelig ikke å sikte på elektriske komponenter;D
ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Jeg fant en gammel flaske med motorvask i servicebilen, der står det at man IKKE skal bruke vann først... Bare spraye på middelet, la det virke i 5-10 minutter og skylle av. Skal kjøpe en slik flaske på tirsdag, og prøve å få vasket motorrommet. Tror nok jeg kommer til å pakke inn relébokser og slikt i plast først...
ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Jepp, skal ta bilder av alt, skal bruke en hel dag og vårpusse hele bilen tenkte jeg.. Er godt med ren og pen bil!
marararius Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Det skal jeg også, når jeg får den ut, og er ferdig med alt jeg skal bytte Lurer på å leie tepperenser og ta den skikkelig innvendig også..
ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Skal bruke dampvasker jeg, det funker fjell!
marararius Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 På interiøret? Lurte først på å kjøpe meg en, men hørt så mye rart.. Men det funker?
ProjectE39 Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Ja, det funker godt! Bare å være forsiktig. Bruker en slik med "fille" på munnstykket jeg, sånn mikrofiber-greie.. Men bruker ikke dampvaskeren på plastdetaljene som dashen, og heller ikke på de elektriske komponentene.. Men det skjønner du sikkert!
marararius Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Ja skjønner det Kanskje jeg får kjøpe meg en da Du går over med støvsuger etterpå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå