Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du gjør dette så må du lage en DIY. Dette er sånt unyttig ekstrautstyr som er gøy å ha :P

Men hvorfor måtte det kodes noe greier i den linken?

Skrevet
Hvis du gjør dette så må du lage en DIY. Dette er sånt unyttig ekstrautstyr som er gøy å ha :P

Hadde vært kanon med hydraulisk bakluke, men akkurat nå er bakluka mi stikk motsatt, siger ned og blir liggende på ryggen min når eg setter inn varene :evil: . Har kjøpt inn nye pumper men det er en skikkelig knotejobb...

Kodinga er vel for nøkkelen tenker eg og bakluke åpneknappen. Slik at den ikke bare låser opp men også starter løftemotoren.

Skrevet

Hadde vært kanon med hydraulisk bakluke, men akkurat nå er bakluka mi stikk motsatt, siger ned og blir liggende på ryggen min når eg setter inn varene :evil: . Har kjøpt inn nye pumper men det er en skikkelig knotejobb...

Kodinga er vel for nøkkelen tenker eg og bakluke åpneknappen. Slik at den ikke bare låser opp men også starter løftemotoren.

Koding kan man vel komme seg utenom ved å kople inn ett rele eller 2.

Skrevet

Kanskje like greit å ikke starte løftemotoren ved å trykke på knappen. Kjipt å komme borti knappen og så smeller luken borti noe. Hvertfall for oss med touring. På VW er det slik at man må holde inne knappen en stund for at luken skal åpnes. Det er litt mere safe

Skrevet

Kanskje like greit å ikke starte løftemotoren ved å trykke på knappen. Kjipt å komme borti knappen og så smeller luken borti noe. Hvertfall for oss med touring. På VW er det slik at man må holde inne knappen en stund for at luken skal åpnes. Det er litt mere safe

Sikkert mulig å gjøre det også, holder jeg inne dørknappen på nøkkelen så går vinduene ned etter en stund, gjør jeg det samme med låseknappen så går de opp etter en stund, egentlig en kjekk liten finesse, har man takluke så fungerer det på den også, vet ikke om du er klar over dette, men du har det nok på din bil også.

Skrevet

Det ser litt imponerende ut med automatisk bakluke, men av alt ekstrautstyr som kan finnes og monteres på en bil så er dette noe av det jeg absolutt ikke ønsker. Det man må tenke over før man kjøper slikt utstyr på en ny eller brukt bil er at det betyr ekstra vekt og mye dyrere vedlikehold når bilen blir gammel. El sete og nivåregulering er eksempler på annet utstyr som fordyrer vedlikeholdet

Skrevet
Det ser litt imponerende ut med automatisk bakluke, men av alt ekstrautstyr som kan finnes og monteres på en bil så er dette noe av det jeg absolutt ikke ønsker. Det man må tenke over før man kjøper slikt utstyr på en ny eller brukt bil er at det betyr ekstra vekt og mye dyrere vedlikehold når bilen blir gammel. El sete og nivåregulering er eksempler på annet utstyr som fordyrer vedlikeholdet

Hvis man er redd for vekt så er det jo mulig å lette bilen da, alu understellsdeler, Carbon panser og bakluke etc...

Skrevet

Dersom man ettermonterer dette selv, noe som var temaet her, tyder det på at vedkommende som gjør dette er teknisk anlagt. Da trenger ekstrautstyr å gjøre reparasjoner dyrere.

Skrevet

Har drevet litt research og snakket litt med noen på forum fra USA. Ser ut til at mange touring modeller er levert med dette i statene men meget sjeldent i norge. Typisk amerikansk med en haug med ekstrautstyr :lol:

Leter fremdeles etter donorbil for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...