halsen89 Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Har en 96mod E39 520i. Får jo en 540I i tyskland til 50000.- Er det noen som har peil på hvordan det er og ta inn en 540I og flytte over alt som trengs til bila mi og få det godkjent? Og åssen blir det med avgifter på en så gammel bil? Skal ringe biltilsynet til uka, men vært greit med litt info fra dere som har erfaring med det.
Deep Dish Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Blir ingen avgifter, siden bilen er over 10år, men du må selvfølgelig betale mva på M5 når du tar den inn til landet. Ang. godkjenning så er det blitt veldig vanskelig å det godkjent pga av nye regler, bla med vekt osv. Det er ikke umulig, men veldig vanskelig. Men det beste er å ringe biltilsynet og prate med dem og sender inn en søknad før du gjør noe som helst.. Lykke til..
rolfi Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Det er vel bedre mtp. vekt å bygge om en E39 med V8 originalt også.
halsen89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Har prata med biltilsynet nå! Ikke noe problem, untatt det å skaffe papierer på at chassi tåler kreftene som det utsettes for med en M5 motor. Noen som har erfaring med å skaffe slike papirer?
Hoem Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Vil si at det er et problem jeg.. De papirene tror jeg du må lete lenge etter, Nå vet jeg ikke om råkarossen er lik, men om den er det kan du jo bruke ETK til å sammenligne delelister
awt Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Blir ingen avgifter, siden bilen er over 10år Bilen må ha vært registert i ti år i Norge.
2mMy Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 mener at M5'en har et eget delenummer på ramma, som gjør det vanskelig å bygge om gitt..
halsen89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Ok, har sjekka på RealOEM.com og delenr på 520I og M5 var litt forskjellig. Men 520I og 540I var det samme.
Gunnar Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 1. Du får ikke papirer på det fra BMW. De sluttet å gi ut ombyggingspapirer på 90-tallet en gang. Din beste sjanse er hvis karosseriet er det samme på 520 og M5 (samme delenummer), da kan du få utskrift fra delekatalogen og et stempel fra forhandleren din. 2. Gang budsjettet ditt med tre før du er i mål (det er alltid mye du må ha nytt). 3. Husk å søke BT før du setter i gang. 4. Husk at M5er fra før '01 (00/01 en gang, det finner du info om på nettet) har en svakhet som gjør de utsatt for motorras. Derfor er de ganske rimelige. 5. Husk at tillatt totalvekt på 520i kan være såpass lav at du kan miste sitteplasser ved ombygging - eventuelt til og med ikke få lov til å ombygge. Det er ikke alltid de tillater nedregistrering.
halsen89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 1. Du får ikke papirer på det fra BMW. De sluttet å gi ut ombyggingspapirer på 90-tallet en gang. Din beste sjanse er hvis karosseriet er det samme på 520 og M5 (samme delenummer), da kan du få utskrift fra delekatalogen og et stempel fra forhandleren din.2. Gang budsjettet ditt med tre før du er i mål (det er alltid mye du må ha nytt). 3. Husk å søke BT før du setter i gang. 4. Husk at M5er fra før '01 (00/01 en gang, det finner du info om på nettet) har en svakhet som gjør de utsatt for motorras. Derfor er de ganske rimelige. 5. Husk at tillatt totalvekt på 520i kan være såpass lav at du kan miste sitteplasser ved ombygging - eventuelt til og med ikke få lov til å ombygge. Det er ikke alltid de tillater nedregistrering. Har nå sjekket delenr på M5 og 520, og det er ikke det samme.. 520 og 540 er det samme, såklart kan jo ikke 540 sammenlignes med M5, men 540 er jo likevell en ganske kraftig og råå bil! Så skal bygge videre på den planen om å ta inn en 540i fra Tyskland og sette over de delene som trengs for å få den godkjent her i Norge. Noen som har noen komentarer??
JAL_535i Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Skriv en søknad til ditt biltilsyn hvor du dokumenterer hva du har tenkt å gjøre. Legg ved utskrifter fra ETK av chassis er det samme. Dokumenter understell og bremseforskjeller på bilene, slik at du kan gå til et bmw verksted med bilen å få dokumentert at du har flyttet over rette deler. Det enkleste blir uansett å hente donorbilen å få biltilsynet til å blombere delene før du setter de over.
halsen89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Skriv en søknad til ditt biltilsyn hvor du dokumenterer hva du har tenkt å gjøre. Legg ved utskrifter fra ETK av chassis er det samme. Dokumenter understell og bremseforskjeller på bilene, slik at du kan gå til et bmw verksted med bilen å få dokumentert at du har flyttet over rette deler. Det enkleste blir uansett å hente donorbilen å få biltilsynet til å blombere delene før du setter de over. Ja, jeg skal skrive en søknad. Hva mener du med å blombere delene??
hylle Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 egenvekten kan ikke økes. Dvs, om 540motoren veier mer enn 520 motoren, så har du et problem, evt må slakte bilen andre steder, ta ut el vindusheis osv.
Arotished Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Grunnen til at det er forskjell i delenummer mellom vanlig E39 og E39 M5 er pga noen mindre forandringer i bagasjerom regionen tror jeg.
halsen89 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 egenvekten kan ikke økes.Dvs, om 540motoren veier mer enn 520 motoren, så har du et problem, evt må slakte bilen andre steder, ta ut el vindusheis osv. Å faan, hvorfor er det sånn da? Går ikke ant å betale vekt avgift helleer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå