Gå til innhold

Importere 540I og bygge om norsk 520I E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkerhetsmessige grunner sikkert. spør biltilsynet,. du kommer til og elske dem videre i prosessen uansett, så hvorfor ikke bare begynne å elske dem allerede nå ? :)

Skrevet

Ser du har endret fra M5 til 540 i den opprinnelige posten - forvirrende, men allikevel; Det er sikkert mange som er uenige med meg, men jeg er ikke langt fra å ville påstå at det er bortkastet å bygge om til noe annet enn det grymmeste alternativet. Ser argumentet med delenummeret på karosseriet, men det går jo an å undersøke litt ift. BT. Jobben du må gjennom ellers er akkurat den samme, og deleprisene er ganske like. Dvs. at regnestykket ditt blir at innkjøpet av en M5 kontra en 540i blir noe dyrere, men så får du desto mer igjen for en ombygget M5 enn en ombygget 540i. I tillegg har du gleden av å ha en M5 kontra en 540i.

Skrevet
Ser du har endret fra M5 til 540 i den opprinnelige posten - forvirrende, men allikevel; Det er sikkert mange som er uenige med meg, men jeg er ikke langt fra å ville påstå at det er bortkastet å bygge om til noe annet enn det grymmeste alternativet. Ser argumentet med delenummeret på karosseriet, men det går jo an å undersøke litt ift. BT. Jobben du må gjennom ellers er akkurat den samme, og deleprisene er ganske like. Dvs. at regnestykket ditt blir at innkjøpet av en M5 kontra en 540i blir noe dyrere, men så får du desto mer igjen for en ombygget M5 enn en ombygget 540i. I tillegg har du gleden av å ha en M5 kontra en 540i.

Stemmer, har endra det ja..Beklager vis det skapte forvirring.

Men som nevt i en tidligere post her, så skriver ikke BMW ut papirer på at det er samme karosseri på M5 og 520.

Jeg har vært i kontakt med BT om dette, hadde en lang prat med dem :) Også han sa at BMW ikke ville gi ut papirer på at 520 Chassi tålte kreftene til M5. Jeg burde prøve sa han, men ingen hadde klart te hittil! Eventuelt kunne jeg ta med bilen til tyskland å få den godkjent av "bmw fabrikken" men det kosta vist mere enn det smakte.. Uten at jeg har sjekket det.

Såklart er jo drømmen å bygge M5, men vis det ikke er mulig så må man ta det nest beste :)

Takk for all hjelp hittil!

Skrevet

Det kan jo hende du kan få sporet opp hva som er forskjellene for eksempel, og prøve å få BT med på laget i forhold til innsveising av de riktige forsterkningene, om du får noen som virkelig kan det til å gjøre det, selvfølgelig med alt av papirer og kvalitetskontroller. Kanskje BT kan være villige. Det vil koste mye tid og penger. TÜV er også en mulighet.

At det aldri har vært gjort er nok en sannhet med modifikasjoner. SS Performance har jo en "M5 Touring" til salgs. Touring kom aldri som M5, så der har de tydeligvis fått det godkjent med et standardkarosseri.

Skrevet
Det kan jo hende du kan få sporet opp hva som er forskjellene for eksempel, og prøve å få BT med på laget i forhold til innsveising av de riktige forsterkningene, om du får noen som virkelig kan det til å gjøre det, selvfølgelig med alt av papirer og kvalitetskontroller. Kanskje BT kan være villige. Det vil koste mye tid og penger. TÜV er også en mulighet.

At det aldri har vært gjort er nok en sannhet med modifikasjoner. SS Performance har jo en "M5 Touring" til salgs. Touring kom aldri som M5, så der har de tydeligvis fått det godkjent med et standardkarosseri.

Jepp, det kan hende...

Men er det mulighet for å tjene seg en slant på å bygge om tru? Såklart vil det jo ikke bli noen høy timesbetaling for arbeidet man legger i det! Men har jo ikke noe bedre å finne på uansett på kvelds å helgetid.

Da tenker jeg mest på å bygge om til 540.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...