Gå til innhold

2,5L innsug på 2.0L motor (M50) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei! er ganske ny er inne og har prøvd å finne noen lignende emner :? men har ikke funnet noe, men lurer hvertfall på om det er noen som har prøvd å bytte til 2,5L innsug på 2,0L motoren? med dyser og galleri osv og om dette vil hjelpe på med noe gass respons eller effekt? skifte også evt hjernen til en 2,5 :)

Skrevet

Jeg mener den vil gå dårligere. Feil blanding av luft/bensin så lenge ikke motoren er sugetrimmet på andre måter i tillegg. Ingen vits i å gjøre dette...

Skrevet

Det er prøvd på M20 B20 , M20B25 innsug osv osv. Motoren gikk bedre.

Større eksplosjon i forbrenningskammer, til og presse rundt veiv. Sier seg selv at den går bedre.

Skrevet
Det er prøvd på M20 B20 , M20B25 innsug osv osv. Motoren gikk bedre.

Større eksplosjon i forbrenningskammer, til og presse rundt veiv. Sier seg selv at den går bedre.

Har hørt folk sier det motsatte ang. M50 men er ikke sikker før jeg eventuelt hadde prøvd det selv. Tror vi overlater det her til noen som faktisk har prøvd ut det her...

Skrevet

hmm.. for gidder ikke å gjøre så det går dårligere, jeg har komplett effektanlegg med grenrør og åpent filter foreløpig, skal bytte til pulstar pluggene og se om det er noe tess også har jeg lyst til å bytte om viskose vifta til el vifte :) derfor jeg lurer på dette med 2.5 innsuget :)

Skrevet

Skulle jeg satt på b25 innsug ville jeg satt på trimkammer og justerbart kamdrev også for å oppnå mer effekt og da blir det plutselig billigere å bytte til b25 motor...

Skrevet

skjønner, for trim kammer er ikke akkurat så veldig billig har jeg sett.. men det kan det vel heller lønne seg og sette på noen 2,5 kammer? for lobene er vel høyere enn fra 2l uansett?

Skrevet

Ville heller kjøpt en m50b25 i grei stand som går an å få til ca. 7 tusen og oppover og chiptrimme denne så har du plutselig en freskere motor med mer dreimoment og over 210 hk så kan du selge b20 motoren og få inn igjen noen tusenlapper der...

Skrevet

har tenkt tanken der og men da blir jeg uten bil og jeg er veldig avhengig av bil, pluss at den andre bmwen jeg har står med skjært topp :( og toppen som står i bilen min nå er ny overhalt så alt blir veldig dyrt, derfor jeg prøver å gjøre ting som hjelper litt billig som mulig hehe

Skrevet

Har aldri hørt noe om at man får noe mere utav å sette M50B25 innsug på en M50B20, men på M20B20 kan man sette på M20B25 gasspjeld å få noe mer futt.

Innsugsportene er vel mindre på M50B20 motoren også, så det er ikke det samme som på M52B25 og M52B28 hvor toppene er lik som M50B25 med Vanos, bare mindre innsug på M52 motorene.

Skrevet

mye forskjellige meninger her hehe.. jeg får ihvertfall tak i ett komplett 2.5 innsug for en billig penge så kan heller bare prøve å se :) takker for alle svar!:)

Skrevet
mye forskjellige meninger her hehe.. jeg får ihvertfall tak i ett komplett 2.5 innsug for en billig penge så kan heller bare prøve å se :) takker for alle svar!:)

Tja det skader vel ikke å prøve nei, men ikke ha for høye forhåpninger da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...