Kri$$ Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Hei jeg kjøpte en 2002 e46 320d for to måneder siden. Da ble den servet og naf-testet. De siste dagene har den begynt å fjuske ved pådrag mellom 2000 og 3000 rpm. Og i tillegg så har oljelampen lyst to ganger etter jeg har stanset motoren. Peilet oljen idag og da lå den på minimum. Ikke har det lekket olje der den alltid står parkert. Da lurer jeg på om i det hele tatt ble foretatt oljeskift av verkstedet før de leverte den til meg.? Kan jo ikke ha brukt opp all oljen på de ca 2000 kilometerene jeg har kjørt siden midten av februar. Håper noen vet noe, alle svar hjelper!
Otis Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Har olje lampen lyst gult eller rødt? Gult er lavt nivå, og rødt er lavt oljetrykk. Det er vel noen her på forumet som mener at feil olje type kan gi gult lys enkelte ganger, men som oftest er det vel bare lite olje. Det er jo ikke sikkert at oljen er skiftet før overtagelse av bilen, men serivcetelleren din skal jo være resatt om service er tatt. At motoren fukser mellom 2-3k rpm kan være luftmengdemåler/luftmassemåler. (husker ikke hva den heter.) Om motoren bruker olje, så skal det vel ryke rimelig mye blått, ihvertfall om den kanskje har brukt bortimot 1 liter olje på 2000 kilometer.
Bimmerlars Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Tror ikke veldig på det, men kan være du har fått på en olje motoren din ikke liker, og at den derfor bruker olje. Kan også være noe som er utslitt (turbo) At verkstedet fylte for lite kan jo også ha skjedd. Ring og spør om historikk. Stemmer den, så kan du jo f. eks ta et oljeskift med riktig olje og se hvordan det går.
Kri$$ Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 Det lyser gult, og eksosen er sånn som den skal være. Håper bare ikke det er turboen som er dårlig. Men LMM skal renses/byttes, så får vi se hvordan det går. Servicen skal sjekkes opp i om det ble fylt riktig olje, eller olje i det hele tatt. Takker for svar.
simen e30 Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 hei du burde skjekke veivhus ventilasjonen din.. hvis den blir tett så er det utrolig hvor den olja tar veien... men litt rart det ikke ryker noe hvis den er tett.. men prøv den du:=)
Dr.NoGood Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Hvor langt har bilen din gått? Min luftmengdemåler tok kvelden litt før 180.000km. I tillegg lyser oljelampa gult like etter oppstart og av og til etter at jeg har stoppa motoren. Har hatt bilen på diagnose hos Bavaria og de fann feilen med lmm og oljesensor. Men siden du likevel hadde lite olje på motoren kan det jo være at oljesensoren din er helt fin. Ville uansett ha bytta veivhusfilteret som simen e30 skriver. Da kan du sette inn oljeavskiller isteden for filteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå