Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein E39 523 Touring.

Klima vifta slutta å virke, men da eg skulle bytte denne viste det seg at det var ein liten lekk i klima radiatoren.

Må difor bytte denne.

Det som eg trenger info om er at når ein skifter komponenter så skal ein tilføye ein viss mengde med ojle.?

Noen maskiner ordner vist dette sjøl, men på maskina som eg bruker så er det manuelt påfylling av olje, når ein vakumerer så ser du oljemengden i eit glas og veit kor mykje olje du skal ha på systemet igjen, men når ein bytter ut kompnenter så har eg ikkje peiling på kor mykje olje eg skal ha på..??

Var kanskje dårlig forklaring dette her men...

Skrevet

Forstår ihvertfall hva du mener, men vet ikke mengden olje dessverre.. Bare fått gjort dette med maskin som tilfører olje selv.

Skrevet

med mindre du har et se-glass på kompressoren for og se olje mengden så har du desverre ingen måte og se hvor mye/lite olje det er der. men du kan tappe av all olja på kompressoren og fylle på ny. forhandleren av denne ac kompressoren burde vite hvor mye den skal ha! men husk at du skal ha olje beregnet på ac komp for den type gassen som er på anlegget! (ikke motorolje eller noe sånt!) regner med at denne har r134a og da skal du bruke en esterolje.

et olje skift på ac kompen kan også bidra med lengre levetid men det er jo litt jobb med og få dette byttet. også er det viktig at det ikke kommer fukt inn i anlegget, og sørg for og vacumere skikkelig og lekasjesøke skikkelig så det ikke er flere lekasjer!

Skrevet

Det er SE-glass, men eg veit ikkje kor mykje som ligg at i den deffekte radiatoren?

Det står i bøkene at det ved skifte av radiator skal du tilføye ca. 0,3 dl, men dette er berre eit fiktivt tall som omtaler diverse biler,, får se kva som kjem ut ved vakumering.

Takker for hjelp.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...