Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vert stilt her en stund nå :shock: Men har ikkje skjedd så mye helder.

Har vertfall fått på vinterhjula:

IMG_0131.jpg

Så idag fant jeg ut at jeg skulle røske ut golvteppet for å se etter rust. Noe som var bra jeg gjor.

Fant to små rusthull, og noen flekker. Fjerna også litt asfaltplater, der det var rust. Rusthulla sveisa jeg, zink grunna, hadde på tec-7 på sveisene, mala med arcanol blanda med owatrol. Mala også alle plasser jeg pussa vekk rust, og utsatte steder som ikke var rusta.

IMG_0133.jpg

IMG_0134.jpg

IMG_0140.jpg

IMG_0135.jpg

IMG_0144.jpg

IMG_0148.jpg

Fant også en merkelig bolt hengede fast i golvteppet. Noen som veit hvor denne hører til?

IMG_0150.jpg

IMG_0151.jpg

IMG_0152.jpg

Neste prosjekt trur jeg blir sommerfelgene. Har lyst på sølv senter, polert kant og lavere profil.

Kommentarer?

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hahaha, rimelig overflødig . Har ingenting i bilen å gjøre. Med mindre bilen din er, som Trond sier, laget av betong.

Ekspansjonsbolt blir brukt i ett forrborret hull i betong vegg, slå den inn å metall hylsen i enden kiler seg fast ,når man begynner å skru på mutteren i enden. Brukes til å feste objekter i betong vegger.

Skrevet

Avhengig av hvilen størrelse du vil ha på nye sommerfelger, ville jeg ha gått for krysseikvarianten til ESM. Nydelige felger med klassisk utseende som passer E30 perfekt. Det hadde blitt rimelig fett om du hadde hatt gullsenter siden du har hvit bil 8)

vuxqc36hh9fke0ejhw1d.jpg

6rj7ycu6ae821r7cmchq.jpg

Skrevet
hahaha, rimelig overflødig . Har ingenting i bilen å gjøre. Med mindre bilen din er, som Trond sier, laget av betong.

Ekspansjonsbolt blir brukt i ett forrborret hull i betong vegg, slå den inn å metall hylsen i enden kiler seg fast ,når man begynner å skru på mutteren i enden. Brukes til å feste objekter i betong vegger.

hehe, ja. Men hvor i alle dager den har komt dit lurer jeg på:P
Skrevet
Avhengig av hvilen størrelse du vil ha på nye sommerfelger, ville jeg ha gått for krysseikvarianten til ESM. Nydelige felger med klassisk utseende som passer E30 perfekt. Det hadde blitt rimelig fett om du hadde hatt gullsenter siden du har hvit bil 8)

Pene felger det der ja. Hadde nok passa bra. Men blir vell ganske dyrt :?

Angående planer om sommerfelger som jeg nevnte oppe her va å pusse opp de jeg hadde på i sommer.

Desse:

IMG_0092-1.jpg

Tror det hadde vert pent med sølv senter, polert kant og lavere profil på de felgene der. Vist jeg beholder bilen har jeg jo lyst på nye felger også, men får se til sommeren :D

Skrevet

I 7,5x16 koster felgene 695 USD + frakt og evt. avgifter i Norge. Det er ikke avskrekkende mye for nye felger, men fortsatt en god slump hvis man ikke har råd (sånn som meg :lol: ). De har en annen variant som også er stilig på E30 og som jeg tror du ville være ganske så alene om å ha i Norge. Disse felgene koster 445 USD. Denne varianten krever litt valsing.

r3vrdvnkf3vf9s4vxcfe.jpg

Skrevet
I 7,5x16 koster felgene 695 USD + frakt og evt. avgifter i Norge. Det er ikke avskrekkende mye for nye felger, men fortsatt en god slump hvis man ikke har råd (sånn som meg :lol: ). De har en annen variant som også er stilig på E30 og som jeg tror du ville være ganske så alene om å ha i Norge. Disse felgene koster 445 USD. Denne varianten krever litt valsing.

r3vrdvnkf3vf9s4vxcfe.jpg

Skal jeg kjøpe nye felger skal jeg vertfall ha bredere en 7,5" bak.

Ikke så veldig dyrt nei, men går på skule og har knapt nokk jobb så får vente en stund til :)

Pene felger det der ja, kunne blitt bra...

Skrevet

Jeg tror jeg såg denne bilen sto på Ferge kaia til Harøya på Aukra siden en gang for noen mnd siden!

Måtte ta meg en nøyere titt på den ja ;p

Såg den hadde mye potensiale, å du har fått den til å se mye bedre ut nå, enn da! :)

Skrevet
Jeg tror jeg såg denne bilen sto på Ferge kaia til Harøya på Aukra siden en gang for noen mnd siden!

Måtte ta meg en nøyere titt på den ja ;p

Såg den hadde mye potensiale, å du har fått den til å se mye bedre ut nå, enn da! :)

Hmm, har ikke vert der mens jeg har hatt den. Men kansje før mi tid som eier da...

Har blitt litt bedre med tida ja :wink:

• 2 months later...
Skrevet

Lenge siden det har vert aktivitet her nå.

Har gjort litt forsjellig småting med bilen nå i vinter.

Men på søndag kjøpte jeg meg noen etterlenkta felger :) Fann noen rondell felger til en grei pris her på forumet, så blei til at jeg handla dei :)

IMG_0148-3.jpg

IMG_0150-2.jpg

IMG_0151-3.jpg

IMG_0154-1.jpg

IMG_0157-1.jpg

Som dere ser, må jeg space litt fremme. Noen som har noe erfaringer om hvor mye jeg må space? er 9" felg med et15.

Har også tatt litt rust på bakskjermen, det vil bli lakka når det blir litt varmere i været.

Bilen ser ganske høy ut bake på bilda, pga den var nettopp jekka ned.

Har forresten solgt m-techen, nå blir det is-leppe :)

Kommentarer?

Skrevet

Vurderer litt å sote til sommaren. Men klarer ikke helt å bestemme meg.

Hadde blitt ganske lys soting vertfall. Har ikke så lyst å sote helt fram helder, da det er ganske lett å få bot for det her omkring.

Så hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...