Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette tilfellet er noe jeg hører altfor ofte. Akkurat som da jeg ble frastjålet orginale sprukkede sideblinkerne i frontfangeren på E30n min. Enda bilen var 3m unna meg i luftlinje hadde de baller til å plukke dem av. Mtp. at blinkerne koster 50kr pr stk + frakt så satte de seg i stor risiko for 100kr syns jeg.

Angående det å banke folk/ta tyver, så har jeg to ting å si:

Får man først kloa i en tyv, og tyven begynner å stritte tilbake begynner adrenalinet å løpe løpsk i kroppen (om man ikke er trent i slike situasjoner), og du får et enormt styrkeboost. Man blir overredd, tar i altfor hardt, og det er LITE som skal til for å invalidisere et menneske, spesielt da man slår i redsel. Har dessverre vært i en sånn situasjon, og det er sterkt ubehagelig der og da. Man blir paralysert av sinne.

Skal dere på død og liv ta tyver så får dere være såpass sikre på at dere takler situasjonen. Kaste seg over tyven og holde han på bakken HELE tiden, det er eneste utvei, uten å skade skikkelig.. Med mindre dere har trening som tilsier noe annet.

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ikke rart at svinhuene som stjeler flyr rundt og bøger til seg ting og tang..

Lite frykt for folk som lever etter bibelen, noe tydligvis mange gjør..

Eller at folk lever etter sunn fornuft kanskje...

Skrevet

hvorfor er det klart at slike handlinger vil medføre konsekvenser?

Ingen som trenger å vite hvem det var som utførte vold?

Er "vanlige" folk villige til å gå på akkord med loven på grunn av en forbrytelse som kostet dem maks 2000kr og litt bry, hva får deg til å tro at de som allerede er kriminelle ikke vil gjengjelde noe som går dem på helsen løs - bokstavlig talt? Selv om jeg kanskje ikke skulle brukt "alltid", skal du vite at slikt ofte medfører konsekvenser.

Om det skulle vise seg at noen hadde stjelt noe på bilen din til 2000kr, og du visste hvem det var. Ville du lagt saken død da?

Om du med å legge død, mener å ikke ty til fysisk vold, så ja.

Først ville jeg anmeldt tilfellet. Om ikke det førte med seg noe, ville jeg vurdert å ta en av eiendelene dems som erstatning/"gissel" i påvente av erstatning.

Ikke rart at svinhuene som stjeler flyr rundt og bøger til seg ting og tang..

Lite frykt for folk som lever etter bibelen, noe tydligvis mange gjør..

Om du har lest noen av mine andre innlegg her inne, vil du oppdage at jeg ateist. Likevel er en god del av levereglene i bibelen relativt greie, selv om de ikke nødvendigvis har kommet som et resultat av religionen. De fleste lovetekster verden over baserer seg på en lignende tankegang som preger de generelle, religiøse levereglene, i en mer "sekulær" versjon med mindre fokus på det religiøse (i hvert fall i Norge).

At du ønsker å handle stikk i strid med dem, kun for å gjøre det, virker fortsatt mer desktruktivt enn noe annet. At du har lov til å skrive dette, er nok en større grunn til hvorfor "svinhuene" ikke frykter loven - åpenbart så medfører det ingen konsekvenser.

Skrevet

Om de skulle stjele noe fra meg, og jeg går de på helsen løs, så finner de nok ikke ut at det var meg, for de har nok allerede stjelt 100 andre ting fra før. Lite populære med andre ord.

Ellers går ikke diskusjonen noen vei. Du gjør ditt, og jeg mitt.

For meg er det bedre å leve med de konsekvensene som skulle komme, enn å sitte å tenke på at noen bare har stjelt noe fra meg, og jeg vet hvem personen er.

Skrevet

... Sier du det samme til voldtektsmenn, drapsmenn, ranere, fyllekjørere eller andre som bryter loven?

For meg er det bedre å leve med de konsekvensene som skulle komme, enn å sitte å tenke på at noen bare har stjelt noe fra meg, og jeg vet hvem personen er.

Du er klar over hvilke konsekvenser det faktisk kan medføre?

Skrevet

... Sier du det samme til voldtektsmenn, drapsmenn, ranere, fyllekjørere eller andre som bryter loven?

Dette er en litt annen situasjon eller?

Skrevet

Dette er en litt annen situasjon eller?

Egentlig ikke, da alle (inklusiv deg) bryter loven. Samtlige av forbrytelsene er av sånn art at de kan medføre fengselsstraff, selv om strafferammen er varierende.

Skrevet
Er ikke snakk om å drepe noen, eller voldta de.

Nei, men det er snakk om banke noen. Voldta og å drepe er ikke de eneste handlingene som er ulovlig, eller burde være ulovlige.

Skrevet

Tror du det blir mye stjeling om det ikke er noe usikkerhet hos de som stjeler eller?

Er bra om noen tørr å ta igjen med samme mynt, om ikke mer.

Ellers hadde de nok tatt hva faan de ville.

Frykten hos de er at de blir tatt på fersk gjerning, og noen kommer etter de. De er ikke redd for å bli anmeldt.

Skrevet
Tror du det blir mye stjeling om det ikke er noe usikkerhet hos de som stjeler eller?

... Men hva om personen stjal fordi Monica lå over fartsgrensen, er da det greit? Du tar da igjen med samme mynt, om ikke mer. Samtidig som du får ned sjansene for enda et offer for for høy fart i trafikken - ingen tørr å kjøre fort, om de risikerer å få rivd av speilet sitt på grunn av det.

Folks rettsoppfatning er så forsjellig. Enkelte mener det er greit å slå seg løs på grunn av skader til 2000 kr. Når jeg vokste opp, så hadde jeg en nabo som truet å med drepe alle de som gikk på epleslang hos ham. I ditt rettsystem, så kunne han gjort det med retten på sin side. Derfor er selvtekt ulovlig og derfor bør det være ulovlig.

Skrevet

... Men hva om personen stjal fordi Monica lå over fartsgrensen, er da det greit? Du tar da igjen med samme mynt, om ikke mer. Samtidig som du får ned sjansene for enda et offer for for høy fart i trafikken - ingen tørr å kjøre fort, om de risikerer å få rivd av speilet sitt på grunn av det.

Folks rettsoppfatning er så forsjellig. Enkelte mener det er greit å slå seg løs på grunn av skader til 2000 kr. Når jeg vokste opp, så hadde jeg en nabo som truet å med drepe alle de som gikk på epleslang hos ham. I ditt rettsystem, så kunne han gjort det med retten på sin side. Derfor er selvtekt ulovlig og derfor bør det være ulovlig.

Du har noen rare sammenligninger.

Forskjell på å barbere seg å skjære av seg huet.

Skrevet
Som oftest kommer ikke de i det miljøet gråtende til politiet etter å fått seg en omgang.

Du vet ikke hvilket "miljø" personen tilhørte. Som sagt så kan han ha gjort det pg.a. en trafikkforseelse og at han lever etter din praksis med at det må hevnes med lyke mye, om ikke mer.

De vet godt hva de har fortjent.

Tydeligvis ikke.

Skrevet

Dette er en enkelt situasjon, jeg sier ikke at barn burde få juling for å gå på epleslang

90% av tilfellene blir ting stjelt helt uten videre, og ikkeno om at noen har kjørt for fort, og dermed tar speilet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...