Gå til innhold

Hvordan feste fast gulvmatter i E34?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sikkert et dumt spørsmål, men. :? Lurer på hvordan man fester gulvmattene i min E34. Har noen hull i mattene som er plassert hvor det er noen slags plastikknapper/skruer i gulvet på bilen (dere skjønner hva jeg vil fram til her :lol: )

Er det meninga å skru disse opp på noe vis eller skal man feste noe på de? Prøvde å skru de opp med en tynn nøkkel, men de sitter jo helt fast.

Takker for hjelp! :)

Skrevet

Klipsene løsnes ved å skru en kvart omdreining med skrutrekker samtidig som du trykker litt ned. Samme måte for å montere dem gjennom hullet i matten. Det er mulig at festet i gulvet er deformert så det kan være litt kronglete. Skrutrekkersporet i klipset kan også være mer eller mindre borte, så det kan være en fordel å kjøpe nye.

Skrevet

Gsbildeler selger veldig pene matter til bilen. Tror ikke det koster mer enn 500,- for alle plassene. De er festet slik at man slipper skrutrekker. Kommer med "m" innskrift. Veldig pent.

Skrevet

Takker for svar! Skal se om jeg får det til da. :) Hadde tenkt å kjøpe nye gummimatter på Schmeidmann som kan ligge oppå stoffmattene og feste begge disse med klips. Nå har jeg bare noen gummimatter med "universal" størrelse som ikke passer noe godt!

Hater når mattene går langt oppå gasspedalen og den hvileplaten for vestre fot. :P

Skrevet

Gikk dårlig med å prøve å skru gitt. :? Tok et skrujern og pressa relativt hardt (prøvde med litt forskjellig trykk, og på det hardeste kan jeg ikke tenke meg at det skal være nødvendig å trykke enda hardere) og prøvde å skru begge veier, men den ville ikke opp. Fikk bare til å skru den rundt 90 grader ca.

Noen som skjønner noe av dette? Er det noe jeg gjør feil eller hva? Merkelig at det skal være så vanskelig da :lol:

Skrevet

Høres ut for at du er litt på ville veier. Det skal være to ovale hull i dørken. Plastskruvene som følger med mattene skal trees gjennom mattene og ned i disse hullene. Skal så dreies en halv omdreining for og låse disse.

Skrevet

Det er altså slike som sitter gulvet på bilen.

image_15677_big.jpg

Det kan jo hende at jeg må lirke de opp med skrujernet når jeg har vridd litt rundt, det tenke jeg ikke på når jeg prøvde i går. Rart det skal være så knotete å få dette til. :oops:

Skrevet

Var jo bare å lirke de opp ja, føler meg passe dum nå egeltlig :oops: hehe. Eneste problemet er at orginalmattene har en metallkant på innsiden av hullet i matta som gjør at det blir omtrent umulig å feste matta igjen fordi kanten blir for tykk i forhold til klipsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...