Gå til innhold

E30 cabriolet, lekkasje i festene til kalesjen (front)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei SindreR, og tusen takk for at du tok oppigjen tråden!

Du har ikke tilfeldigvis mulighet til å poste et bilde av eksakt hvor du la sikaflex'en? Og hvordan du dro av pakningen? Det ville vært til stor hjelp!

:D :D :D

• 4 weeks later...
Skrevet

skal se om jeg får fikset en av de nermeste dagene :) en annen ting jeg vil si er at jeg fant den store lekkasjen på passasjersiden. det var vist ikke bare kalesjen. viste seg at dreneringen på kanalen var rett, og når jeg bremset ble vannet presset frem og opp og gjennom hullet med høytaleren foran frontdøren på passasjersiden. (var ca 4 liter vann i kanalen, haha)

har også lest at en drenering foran i motorrommet er verd å rense for drit, for de blir fort tett, og da vil det renne over og inn i bilen på en merkelig måte. poster alt av biler når jeg kan :)

• 2 weeks later...
Skrevet

1. her er en forklaring av dreneringen i motorrommet, verd å se på!

http://e30.bmwdiy.info/passenger-water-leak/index.html/

2.

mkcoo2rdsg14t6xna19h.jpg

På bildet av kalesjen, der jeg har markert med rundinger, dro jeg bare ut sidene av pakningen, og fylte på med sikaflex, og la på pakningen igjen. i tillegg er det bare å øse på med silikon spray på alt av pakninger rundt vinduene osv.

3.xrgcms1nmple3magngw5.jpg

den siste jeg fant kan jeg jo også nevne. her la det vann i kanalen som sagt, fordi dreneringen var tett, og når jeg bremset eller stod i nedoverbakker rant vannet over ved kanten av høyttaleren og ned i teppet. trodde ikke det skulle være mulig, men etter jeg gjorde dette er bilen helt tørr og fin. og de siste dagene har det regnet latterlig mye, til og med for å være her i bergen.

håper dette kan hjelpe dere litt! :)

Skrevet

Tusen takk SindreR, er til stor hjelp!

Nå bruker ikke jeg cab'en i regnvær, men om det skulle skje at det kommer noen drypp vil jeg at det skal være heelt tett! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...