kbteknik Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 e30 sperreaksel utv: 3,91 selges, veldig bra stand. kr 5000 +evt frakt 91314444
Anders_w Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 e30 touring, ix har utv. 4,10 jeg plukket av en sperrediff fra 87 325 ix orginalbil. denne hadde 3.91:-) en kanonbra sperre er det hvertfall:) er det ikke viskosesperre på disse? og ikke lamellsperre som de ''vanlige''? elle motsatt. mener den som kommer fra ix kan man shimse opp til og sperre mere enn 25%
Yngvejos Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 e30 touring, ix har utv. 4,10 jeg plukket av en sperrediff fra 87 325 ix orginalbil. denne hadde 3.91:-) en kanonbra sperre er det hvertfall:) er det ikke viskosesperre på disse? og ikke lamellsperre som de ''vanlige''? elle motsatt. mener den som kommer fra ix kan man shimse opp til og sperre mere enn 25% Ix har viskose ja (De eneste e30 med viskosebrems). Du fikk dem fra 3,64 til 3,91. Viskosediffen får høyere sperrevirkning til mer hjulspinn du får. (Det bygges opp oljetrykk ved hjulspinn) Du må spinne for å få sperrevirkning. http://auto.howstuffworks.com/differential5.htm When a car is turning, the difference in speed between the wheels is not as large as when one wheel is slipping. The faster the plates are spinning relative to each other, the more torque the viscous coupling transfers. The coupling does not interfere with turns because the amount of torque transferred during a turn is so small. However, this also highlights a disadvantage of the viscous coupling: No torque transfer will occur until a wheel actually starts slipping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå