Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
e30 touring, ix har utv. 4,10

jeg plukket av en sperrediff fra 87 325 ix orginalbil. denne hadde 3.91:-)

en kanonbra sperre er det hvertfall:) er det ikke viskosesperre på disse? og ikke lamellsperre som de ''vanlige''? elle motsatt. mener den som kommer fra ix kan man shimse opp til og sperre mere enn 25%

Skrevet
e30 touring, ix har utv. 4,10

jeg plukket av en sperrediff fra 87 325 ix orginalbil. denne hadde 3.91:-)

en kanonbra sperre er det hvertfall:) er det ikke viskosesperre på disse? og ikke lamellsperre som de ''vanlige''? elle motsatt. mener den som kommer fra ix kan man shimse opp til og sperre mere enn 25%

Ix har viskose ja (De eneste e30 med viskosebrems). Du fikk dem fra 3,64 til 3,91.

Viskosediffen får høyere sperrevirkning til mer hjulspinn du får. (Det bygges opp oljetrykk ved hjulspinn)

Du må spinne for å få sperrevirkning.

http://auto.howstuffworks.com/differential5.htm

When a car is turning, the difference in speed between the wheels is not as large as when one wheel is slipping. The faster the plates are spinning relative to each other, the more torque the viscous coupling transfers. The coupling does not interfere with turns because the amount of torque transferred during a turn is so small. However, this also highlights a disadvantage of the viscous coupling: No torque transfer will occur until a wheel actually starts slipping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...