general_tom Skrevet April 17, 2009 Share Skrevet April 17, 2009 Hei. skal skifte til bilstein dempere nå, men så så jeg at det ikke sitter den lille styre tappen nederst på demper benet.. for på orginal demperen sitter det en liten tapp, som må gå i ett spor.. men på bilstein demperen er det ingen, og da vil vel ikke demper benet sitte i riktig posisjon?? noen som har vært borti dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general_tom Skrevet April 17, 2009 Forfatter Share Skrevet April 17, 2009 ingen som har montert bilstein på e46 her? er forresten b8 sprint demper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet April 17, 2009 Share Skrevet April 17, 2009 Du må legge bilstein demperen ved siden av orginaldemperen og merke med en rissenål hvor tappen skulle ha stått på den nye demperen for og få stabstaget i riktig posisjon, det går ann å ha litt avvik, jeg knakk tappen på min Fk demper ved et uhell da jeg skulle skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general_tom Skrevet April 18, 2009 Forfatter Share Skrevet April 18, 2009 oki. ja den vil vel kanskje ikke snu seg noe om du ikke har den styre tappen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Den har ikke snudd seg hos meg ihvertfall, så lenge du strammer bolten til skikkelig. Tror ikke de hadde solgt noe som kunne løsnet menst du kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Det skal være en "utsparing" ned på demperen som gir plass til M12 bolten din...! Du får ikke inn bolten hvis ikke denne "utsparingen" er på rett plass, ergo så blir demperen "låst" og kan ikke vri seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general_tom Skrevet April 19, 2009 Forfatter Share Skrevet April 19, 2009 var ikke det på de demperne jeg satte å.. var kunn to merker hvor det sto en L og R, man skulle bruke den istedenfor den styre tappen. så gikk greit når fant ut det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 var ikke det på de demperne jeg satte å.. var kunn to merker hvor det sto en L og R, man skulle bruke den istedenfor den styre tappen. så gikk greit når fant ut det:) Samme på E39 og den vil aldri bevege seg så lenge bolten er teitet skikkelig til, er ikke noe særlig med krefter som virker på den likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gleid Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Vet detta er en gammel tråd, men jeg har akkurat samme spm. Kjøpte Koni dempere, og klarte å knekke nevnte "tapp". Den var ikke mer enn en liten "sveiseperle" så tåle ikke stort. Merka bare med tusj jeg, så jeg fikk lina riktig opp. Men lurte også på om de ikke kan vri seg? Har kjørt litt og sjekka nå, så bra ut. Så håper det holder. Kanskje det er mulig å sveise på en ny "tapp"?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet November 25, 2009 Share Skrevet November 25, 2009 Jeg ville ikke sveiset på demperne pga. varmeutviklingen som kan skade oljen og tettningen i demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gleid Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Hmm.. godt poeng! Kanskje superlim? Men som andre har skrevet over er det jo ikke rare kreftene som virker i rotasjonsretningen, får vel bare følge med litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå