Gå til innhold

biltein demper vs orginal e46?

general_tom
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

skal skifte til bilstein dempere nå, men så så jeg at det ikke sitter den lille styre tappen nederst på demper benet..

for på orginal demperen sitter det en liten tapp, som må gå i ett spor..

men på bilstein demperen er det ingen, og da vil vel ikke demper benet sitte i riktig posisjon??

noen som har vært borti dette??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge bilstein demperen ved siden av orginaldemperen og merke med en rissenål hvor tappen skulle ha stått på den nye demperen for og få stabstaget i riktig posisjon, det går ann å ha litt avvik, jeg knakk tappen på min Fk demper ved et uhell da jeg skulle skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en "utsparing" ned på demperen som gir plass til M12 bolten din...!

Du får ikke inn bolten hvis ikke denne "utsparingen" er på rett plass, ergo så blir demperen "låst" og kan ikke vri seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke det på de demperne jeg satte å.. var kunn to merker hvor det sto en L og R, man skulle bruke den istedenfor den styre tappen. så gikk greit når fant ut det:)

Samme på E39 og den vil aldri bevege seg så lenge bolten er teitet skikkelig til, er ikke noe særlig med krefter som virker på den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Vet detta er en gammel tråd, men jeg har akkurat samme spm. Kjøpte Koni dempere, og klarte å knekke nevnte "tapp". Den var ikke mer enn en liten "sveiseperle" så tåle ikke stort. Merka bare med tusj jeg, så jeg fikk lina riktig opp. Men lurte også på om de ikke kan vri seg? Har kjørt litt og sjekka nå, så bra ut. Så håper det holder.

Kanskje det er mulig å sveise på en ny "tapp"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...