Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
sveisa diff er ikke lovlig nei. er en grunn til det også.. tenk bare på hvordan det er å kjøre med sveisa sperr om vintern :P det går jo faen ikke an å kjøre rett fram uansett om man prøver. har vært i dialog med bt i kongsberg ang detta å. de sa at man kunne miste skilter/kjøreforbud hvis man blei stoppa i teknisk.

Har du prøvd? Er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Og jeg sier ikke det for være "tøff", men fordi jeg mener det. Kjørte med det i vinter på all slags føre. Oppfører seg helt normalt med mindre man drar på i svinger, da vil den selvsagt legge seg sidelengs når den begynner å spinne.

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Om han skal ha igjen lappen , har ikke diffen noen innvirkning på det. Om jeg mister lappen i 2mnd kan ikkepolitiet nekte meg å få den igjen fordi jeg har en bil med sveiset diff. De kan nok nekte meg å kjøre denbilen men ikke nekte å gi meg tilbake lappen.

er du helt blåst eller ?

sorry måte bare... makan

Skrevet

Nå er det faktisk sånn at politiet kan beslaglegge førerkort nesten for hva de vil, saken skal behandles innen 3 uker og da er det opp til rettssystemet og bestemme videre beslag

Skrevet

blir velig gjevn bremse test bak da:) her eu ok flere biler med det. alderi vært noe problem.. men ikke alle disrikter polti er like vansklige å henger seg opp i alt... men er jo klart så lenge du ligger på taket. å det pga en sladd..så er det kanskje ikke så rart dem stusser litt på det:=)

Skrevet

her har du noen grunllag for beslag av førerkort, tror du passer inn på tre av de

Også en rekke andre forhold kan etter de nærmere omstendigheter medføre fradømmelse av rett til førerkort. Som eksempler nevnes:

Uaktsom forbikjøring

Unnlatt overholdelse av vikeplikt

Utforkjøring *

Kjøring mot rødt lys

Unnlatelse av å stanse ved fotgjengerfelt

For kort avstand til forankjørende

Bruk av mobiltelefon under kjøring

Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring *

Person som har sovnet under kjøring

Unnlatt overholdelse av kjøre- og hviletidsbestemmelser

Unnlatt eller dårlig sikring av gods

Tekniske mangler ved kjøretøyet som innebærer vesentlig fare for trafikksikkerheten *

Unnlatt stopp for trafikkontroll

Piratdrosjekjøring

Skrevet
blir velig gjevn bremse test bak da:) her eu ok flere biler med det. alderi vært noe problem.. men ikke alle disrikter polti er like vansklige å henger seg opp i alt... men er jo klart så lenge du ligger på taket. å det pga en sladd..så er det kanskje ikke så rart dem stusser litt på det:=)

henne e denne sladden ? noe du har drømt i natt eller ?

Skrevet
sveisa diff er ikke lovlig nei. er en grunn til det også.. tenk bare på hvordan det er å kjøre med sveisa sperr om vintern :P det går jo faen ikke an å kjøre rett fram uansett om man prøver. har vært i dialog med bt i kongsberg ang detta å. de sa at man kunne miste skilter/kjøreforbud hvis man blei stoppa i teknisk.

Har du prøvd? Er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Og jeg sier ikke det for være "tøff", men fordi jeg mener det. Kjørte med det i vinter på all slags føre. Oppfører seg helt normalt med mindre man drar på i svinger, da vil den selvsagt legge seg sidelengs når den begynner å spinne.

Da haru ikke kjørt merce 230 med sveisa..

Skrevet

Da haru ikke kjørt merce 230 med sveisa..

tydeligvis ikke opel rekord heller :P en bil oppfører seg ikke normalt med esab sperre ;) ekke mulig det. dummeste jeg har hørt.

Skrevet

sto sveisa på min, moro er det, men går man av gassen f.eks inn mot en sving ligger man GREIT sidelengs sånn plutselig.

Skrevet
Hallo!!!!

Lappen din har da ikke noe med differesialen på bilen din å gjøre, det er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Du kan jo kjøre bilen till morra di for det de vet.

Nå er det vel slik at føreren av en bil alltid skal forsikre seg om at bilen er i forskriftsmessig stand, så å si at det er mora sin bil vil jeg tro hjelper fint lite!

Skrevet

Farlig og totalt uansvarlig bruke utnom bane. som nevnt her ska ikke mye til for det går fryktelig galt. prøvd selv og er bare tull, funker best rett fram det:D sier seg selv at hjulet sleper i svingene noe som aldrig vil gi bedre veigrep, husker ikke om det var 5th gear eller autofil som testa ut dette oxo;)

Edit: men er vel ikke ulovlig enda;) og alle sperrer er ikke anbefalt over en gitt fartsgrense.

Skrevet

henne kan jeg finne fakta om dette?

noen sier det er ulovelig andre ikke?=

sånn ellers så legger bilen seg ikke ut i sladd uten videre. dere som sier det. har aldri kjørt med sveist. makan..

Skrevet

Har selv prøvd e30 med sperre og det er ikke brukbart. Livsfarlig på vinterføre.

I tillegg er det ikke lov. En bil skal vanligvis ikke gå igjennom eu med sperre.

Skrevet

Hadde sveise sperr på min 190e .. går ann å kjøre i svinger og det uten at den ska gå ut med ræva . gjord no ialle fall på min merce 190 ....så syns det e litt tull da og si at ikke dei e brukanes med 100%sperr ... men er heiler ikke lov da ..

og håper du få lappen tebake kim :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...