stianosthus Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Til innvendig støvtørking er swiffer duster http://www.swiffer.com/en_CA/duster.do et MUST! Den suger til seg støvet uten å slippe det igjen og den kommer til over alt. Du får den i alle dagligvarebutikker
Torek Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Meguiars watermagnet er så som så..I går prøvde jeg Chemcial Guys sitt tørkehåndkle.. Det var helt RÅTT.. Aldri prøvd noe lignende.. Deilig.. Sitter igjen med samme inntrykket av Meguiars sitt.. Spørs om jeg også skal prøve Chemical Guys sitt da. Hvor kjøpes det?
Odd-M Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hvis du gidder å lese tråden så står det flere plasser hvem som selger det merket...
larserso Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Meguiars WaterMagnet suger balle. Veldig skuffa over det. Gikk tilbake til det utslitte AutoGlym pusseskinnet. Har forøvrig akkurat tatt i bruk water blade fra AutoGlym og er råfornøyd! Det ble strøkent det Er selvfølgelig en ulempe i kriker og kroker, så må brukes i sammenheng med pusseskinn/håndkle av god kvalitet. Spørs om man på prøve CG sitt da ja. TurtleWax er fy-fy... Sett den reklama der de garanterer blankeste bilen i gata? Vrir meg i sjela hver gang. Skulle satt de på prøve TW er mye arbeid og middelmådig resultat. Såpe, rens etc fungerer nok greit nok, men ikke polish og voks.
|Andreas| Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Syns Meguiars WaterMagnet fungerer ganske bra. Går over bilen med waterblade først og watermagnet etterpå. Blir veldig tørr da.
larserso Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Syns Meguiars WaterMagnet fungerer ganske bra. Går over bilen med waterblade først og watermagnet etterpå. Blir veldig tørr da. Har ikke prøvd den rekkefølgen, men det kan kanskje duge ja Har vaska bilen kun en gang med waterblade til nå og WaterMagnet la jeg bort i fjor sommer. Skal prøves
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 De håndklærne på Scandicshine blandt annet CG sitt er jo veldig bra.. Men man bør ha 2 for å tørke bilen ordentlig, man kommer litt til kort med bare 1.. Har fortsatt til gode å kjøpe Svisswax sin dyre collection serie (uten voks ) Koster rundt 4500 kroner.. + voks Men der har du alt!! Og det er topp kvalitet!
Dr_S Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Jeg bruker Watermagneten og synes den er topp. Var til og begynne med misfornøyd med denne, men gi den litt tid og den tar seg opp mer og mer etter som du bruker den. Skal du ha en grei såpe, kjøp Meguiars Gold Class. Ikke så sterk som NXT såpa. Anbefaler også Meguiars Ultimate Quick Detailer og nok med mikrofiberkluter
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Jeg synes det samme om min towel egentlig, men det er No name towel, så ikke noe spesielt merke.. så det er sikkert ikke maks kvalitet, har også et fra Meguiars.. men jeg bare bruker begge om hverandre så jeg tenker meg ikke sånn veldig om på hvor bra den ene er i forhold til den andre.. bare at de skal være rene, og at de ikke riper! Jeg har flere typer Quick Detailer, både fra Meguiars og fra CG.. Og har flere typer kluter også.. mest fra meguiars egentlig, siden de selger mye meguiars utstyr på Bilextra nedi byen her Bruker Chemical Guys sin citrus såpe jeg, fungerer helt okey, men etter hva min bilpleie-entusiastiske kompis sier så er det greit med litt Optimum No Rinse "såpe" oppi også
Ad|oS Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Jeg bruker Watermagneten og synes den er topp. Var til og begynne med misfornøyd med denne, men gi den litt tid og den tar seg opp mer og mer etter som du bruker den.Skal du ha en grei såpe, kjøp Meguiars Gold Class. Ikke så sterk som NXT såpa. Anbefaler også Meguiars Ultimate Quick Detailer og nok med mikrofiberkluter Hadde også WM som først microfiberhåndkle jeg tørket bilen med. Var absolutt en stor oppgradering fra pusseskinn, men når man prøver f.eks Chemical Guys Miracle Dryer skjønner man hvor mye bedre dette er... Miracle Dryer fungerer best når det er helt tørt, mens Water Magnet fungerer bedre når det er litt fuktig, hvertfall etter min erfaring. Dessuten er MD mer "fluffy", så det holder på mer vann enn det WM gjør Hører mange sier at UQD er så fantastisk fordi den gir bilen så mye mer glans, men jeg tror jeg har elendig syn. Klarer ikke å se noen forskjell når jeg bruker denne på min bil med tanke på glans, men den gjør at støv og lignende henger mye mye dårligere enn det ville gjort ellers. Er verdt å kjøpe bare for dette. Nå skal det sies at bilen min som regel er nyvokset (gjør det ofte hehe), så vil vel se mindre forskjell i glans på den enn en bil som blir polert og vokset skjeldnere. En annen positiv ting med UQD er jo at den gir litt beskyttelse, så bruker du denne en gang i blant så vil voksen holde seg lengre, og du kan drøye lengre mellom hver gang du legge på voks.
Odd-M Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Hvis du vokser ofte vil du ikke se forskjell nei, men prøv en gang vokslaget begynne å bli slitt. Har ikke prøvd UQD men har prøvd et par andre QD og det fungerer som F***! Gir dog ingen langvarig beskyttelse.
Dr_S Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 De som ikke har testet UQD ennå, vil bli positivt overrasket! Er det noe MG produkt jeg virkelig liker, er det denne sprayen. Techwax'en f.eks klarer aldri i verden å få vannet til å beade såpass på lakken Det var sykt!
Ad|oS Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Hvis du vokser ofte vil du ikke se forskjell nei, men prøv en gang vokslaget begynne å bli slitt. Har ikke prøvd UQD men har prøvd et par andre QD og det fungerer som F***! Gir dog ingen langvarig beskyttelse. Har prøvd denne på en bil som ikke har blitt vokset på mangfoldige år, og vannet beadet fint av bilen etterpå for å si det sånn! De som ikke har testet UQD ennå, vil bli positivt overrasket! Er det noe MG produkt jeg virkelig liker, er det denne sprayen.Techwax'en f.eks klarer aldri i verden å få vannet til å beade såpass på lakken Det var sykt! Den er fin å bruke i kombinasjon dersom man har en voks som gir veldig bra wet-look men ikke beader vannet så bra. Da er det bare frem med litt UQD og så får man den effekten også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå