Gå til innhold

Ad|oS - E36 325i coupe - Til salgs

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nok en kjedelig update fra meg. Fant ut at det var på tide å skifte plugger, da de hvertfall ikke er blitt skiftet de 13tusen km jeg har hatt bilen. Uvisst når forrige eier gjorde det også...

Av med litt plast for å komme til coiler og plugger

w8vlnpsw75muh7t2o1i5.jpg

Og for å få vekk dekslene måtte jeg jo av med tårnstaget, så da kunne det jo pusses litt på det også. Her er et 50/50 av det underveis...

46w5vshlumynin3fz9kx.jpg

Når jeg likevel hadde av tårnstaget, var det jo så mye greiere å komme til andre ting også, så fant ut at jeg jo kunne få polert litt på lakken også. Frem med en gammel klump med clay, og det gav bra resultater. Leiren ble hvertfall fort skitten!

7l9whmhec86aih7aqvm6.jpg

Siden jeg ikke hadde noe bra lakkrens liggende, gikk jeg bare over med NXT voksen et par ganger. Den har litt rens i seg, så ble litt bedre hvertfall. Bilder av ferdig motorrom

pt2opr59p5uynb6hfdwg.jpg

Og når plugger var ferdig skifta, motorrommet ferdig shinet måtte jo bilen også få seg en liten vask

glfw90rhnzx7re7pqk53.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamlance på høytrykksspyler. Er fantastisk gøy hehe

I dag bruket jeg Chemical Guys Maxi Suds II og Valetpro Snow Foam i den. Bruker ulike såper hver gang, alt etter hva jeg er ute etter når jeg vasker :wink:

Ah, skjønner. Ren bil, ren bil eller ren bil. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamlance på høytrykksspyler. Er fantastisk gøy hehe

I dag bruket jeg Chemical Guys Maxi Suds II og Valetpro Snow Foam i den. Bruker ulike såper hver gang, alt etter hva jeg er ute etter når jeg vasker :wink:

Ah, skjønner. Ren bil, ren bil eller ren bil. :wink:

Omtrent, men har man en skikkelig skitten bil vil man bruke en sterkere såpe, og mer av den. Andre ganger er det bare hvilken lukt man vil ha det står på hehe Som regel er ikke bilen min så skitten at det egentlig er så mye vits å skumlegge, men på denne måten får jeg fjernet så å si alt av dritt, FØR jeg begynner med vaskehansken... Greit å gjøre det slik for å unngå vaskeriper så godt som det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tiden for å begynne på interiøret kommet. Hadde ikke tid til å gjøre så mye, men tok halve baksetet for å se hva jeg har i vente. Baksetene ser veldig bra ut, så forventet ikke så veldig mye endring her.

Baksetet ligger klar til innsats

2v4oz5a9wbsmag297xh9.jpg

Gav halve setet 2 runder med BMW sin skinn-rengjører

xdu10aec93fbb1aecp1j.jpg

Forventet ikke så mye forbedring, men kluten ble hvertfall litt skitten etter at jeg hadde tørket av

41e85nee69dn1h1y2s8o.jpg

Etter dette ble skinnet satt inn med Swissvax Leather healer. Lot dette tørke noen timer før jeg gikk over med Swissvax Elephant Fat. Slik ble resultatet

ygkqugr1y8wlci2wklhl.jpg

Skal tørke av "overflødig" fett som ligger på setene, men da jeg kjente etter var det ikke så mye som var overflødig. Virker som om det bare trekker inn i skinnet, og ikke blir liggende oppå. Blir nok en tur over med en klut før det blir satt inn i bilen, men forventer ikke at det skal være så mye jeg kommer til å tørke av.

Må se om jeg kanskje må få tak i litt lighterbensin eller noe sånn for å få fjernet alt fett i skinnet før jeg legger på fargen, for at det skal holde lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten update med mer interiør. Gikk først over med BMW sin Lær-rengjøring på resten av interiøret

eatnc9rlhz2rvrksxruf.jpg

Hadde litt effekt på frontsetene også. Dette er etter et sete...

7jsqjquf95eeqr2mig6d.jpg

Kommer jo ikke til overalt når man har slike nyttige plastdingser i veien, så måtte jo skrus av.

hcu85hj9hzzcmqfzcnt4.jpg

Litt merker bak denne, samt en del misfarging og skitt på stedet der setebeltet festes

068vncbvxr3h45bpd7ku.jpg

Fin forskjell etter et lag med skinnfarge (Swissvax Leather Healer)

39kp7y2v3vc5lvd28um4.jpg

En slitt kant på "lårputen" på førersetet

8dcxikbs61nct8heg3mt.jpg

Bra forandring her også etter en runde med litt farge

sgvr815regb6vqhmxcw8.jpg

Mye styggere på førersiden ved setebeltet

nbb09dz3z99f3epu7y3c.jpg

Men det ble veldig bra her også

mznxxr9j5bbfl6jzuh10.jpg

Gikk over med Chemical Guys Silk Shine Dressing. Her er et 50/50 bilde av dette. Fin spray som kan brukes på både interiør og eksteriør. Bruker den bare innvendig da den ikke har så bra holdbarhet utvendig. Innvendig derimot holder den seg veldig bra. Gir en ikke altfor blank finish, noe som er bra når du bruker den på dashbord og lignende. Den er ikke klissete heller, så det fester seg ikke mye støv og slikt

xjhnpyr17j8tx3ztk2ej.jpg

Et sete som ikke er rørt, og et som er ferdig. Interiøret er egentlig i veldig bra stand, så blir ikke de helt fantastiske før/etter bildene...

adperr45bhi68bkwt6k8.jpg

Skittent og fælt på gulvet, men etter en runde med støvsuger og Chemical Guys Lighting Fast Stain Extractor. Glemte desverre å ta bilde av microfiberkluten jeg brukte til dette, men den var ikke mye ren etterpå! :twisted:

d4otoqrfmk5nk975sirp.jpg

Naturligvis også skitne matter med mye sand og støv

jsfwnvi954c4tyaeo035.jpg

Kommer seg betraktelig etter en runde med støvsuger. Gikk over dem også med Stain Extractor, men har ikke bilde etter behandlingen. Var nesten som nye etterpå :D

1zvqpcifb90y8od1w8oh.jpg

Pedalene ble børstet med en stiv neglekost, og brukte deretter Swissvax Pneu (matt) på dem. Var litt usikker på om de kom til å bli glatte, men brukte veldig lite, så det var ikke noe problem. Og for de som lurte, teppet er fremdeles skittent fordi jeg hverken hadde støvsugd ferdig eller brukt Stain extractor hehe

38p4lc8o7dlaujoakzp1.jpg

Og til slutt et par bilder av ferdig resultat. Ble ganske godt fornøyd, men skulle gjerne gått over flere ganger med både farge og fett på setene for å få enda bedre holdbarhet på dette.

jmhy0lnrhjhtfxr93pz7.jpg

andjlbni5jjcgjdwaawc.jpg

37wbiacre7zxlm6kl5r4.jpg

Tidsbruk: 5-8 timer totalt sett

Produkter brukt:

- BMW Lær-rengjøring

- Swissvax Leather Healer

- Swissvax Elephant fat

- Chemical Guys Lightning Fast Stain Extractor

- Chemical Guys Silk Shine Dressing

- Diverse foam pads og MF kluter

Info: Skinnfargen fikk tørke i minst 3 timer før jeg la på et nytt lag, eventuelt gikk over med elefant-fettet. Alt interiøret fikk minst 2 lag med farge, og ett lag med fett. De mest utsatte stedene fikk flere lag med begge delene, for å beskytte dem bedre mot slitasje. Etter jeg var ferdig med å legge på farge ble skinnet grundig tørket med en microfiberklut for å få vekk eventuelt overflødig som måtte ligge på. Ble naturligvis også tørket nøye etter at fett var lagt på, og de skulle settes i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bestandig morsomt å se at folk tar skikkelig godt vare på bilene sine. Skulle egentlig hatt en skikkelig gjennomgang av interiøret i min også, men latmarken har tatt fullstendig kontroll over livet mitt :? Jeg skjemmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...