Ad|oS Skrevet November 12, 2009 Forfatter Share Skrevet November 12, 2009 Er fan av UQD pga holdbarhet og effekten den har (antistatisk/beading), og #16 pga pris, utseende og holdbarhet. Resten av tingene er for meg, bare helt ok, og jeg foretrekker andre ting fremfor dem hehe Når det gjelder Vertua Bond har jeg ikke fått sjekket om den gir noen bedre holdbarhet for voksen, men står på planen for vinteren. Den har fått mye bra kritikk, og er mange på DCN som bruker den, og vil anta det ikke er uten grunn Når det gjelder M-seal er jeg ikke helt overbevist. Har jo testet diverse voks/sealere på panseret på bilen, og den var ikke akkurat noen favoritt når det gjelder beading/sheeting. Holdbarheten gjenstår å se da jeg bare har hatt den på i 2mnd, men f.eks. Autoglym EGP knuser den med tanke på hvor effektiv den var både i starten, og nå. Har ikke fått testet SV sin voks enda, men den sies jo å være sykt bra, og er ikke i tvil om det. Har selv brukt Meguiars #16 og Victoria Vax Concours, og likte dem godt. Får se hvordan SV er i forhold (har hørt rykter om at Victoria Wax Concours er oppe mot SV med tanke på utseende og holdbarhet, så gleder meg til test ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Du er gal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrape Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Begynner å samle seg opp med bipleieprodukter her også, men er ikke i nærheten av din samling. Begynte med kun MG produkter, og gikk over til en blanding av MG og CG. Da bruker jeg MG til polering, rubbing og lakkbeskyttelse (sealer), også bruker jeg kun CG produkter innvendig, og ellers utvendig. Har veldig gode erfaringer med Petes'53, men har gått til innkjøp av CG 5050 concourse voksen Kommer nok litt SV i samlingen til våren vil jeg tro Men over til bilen din..nydelig! Håper den blir solgt til en som kan passe den like bra som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 13, 2009 Forfatter Share Skrevet November 13, 2009 Neida, er ikke gal Stigen man ofte går er som følge: 1. Biltema og annet billig opplegg 2. Turtlewax og annet man får på bensinstasjonene 3. Autoglym 4. Meguiars 5. Alt annet (Chemical Guys, Swissvax, 3M, Scholl, Duragloss, Optimum osv.) Kommer man seg bare forbi Meguiars stadiet, ser man hvor mye bra som er der ute hehe Denne "stigen" gjelder ikke alle, men tror nok mange kjenner seg igjen i den. Mange som får øynene opp for Chemical Guys når de bare får testet det litt. Problemet er tilgjengelighet, og det er nok noe av grunnen til at så mange ender opp med Meguiars. Takk for det! Håper også på det ja, og neste eier kommer vel kanskje til å få med seg litt utstyr som kan hjelpe til med å holde den fin hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Den stigen kjente jeg meg faktisk overraskende mye igjen på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 sjuk i hue' du veldig pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 16, 2009 Forfatter Share Skrevet November 16, 2009 @Martin-D Veldig mange som kjenner seg igjen i den der. Hoppet over #1, og var bare såvidt innom #3. Men ja, den passer de aller fleste @Torek Takk, og takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet November 16, 2009 Share Skrevet November 16, 2009 Er det meguairs maskinen du har der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 16, 2009 Forfatter Share Skrevet November 16, 2009 Nei, den ene er en Kestrel DAS-6 maskin. Er en DA maskin, på lik linje med Meguiars sin G220. De har nesten like specs, men Kestrel sin er litt billigere. Vurderer du å kjøpe en Meguiars DA maskin ville jeg muligens ventet til våren, da Meguiars kommer har en ny versjon som kommer (eller kanskje lansert allerede). Da kan du enten kjøpe den nye og forbedrede utgaven, eller muligens kjøpe den gamle til en bedre pris. Den andre maskinen på bildet er en Flex 3403 VRG. Konge maskin hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 17, 2009 Share Skrevet November 17, 2009 Gjennomført, jeg så bilen din sto parkert på gatebil i sørlandsparken, den dagen det regna noe sinnsykt. Meget pen:wink: Har du noe enkle tips til vasking av gulvteppe og matter ? Med ett tålig godt resultat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 17, 2009 Forfatter Share Skrevet November 17, 2009 Takk, godt å høre Den har blitt mye lavere siden den gang, heldigvis hehe Dersom du har tilgang på rensemaskin vil jeg jo anbefale det. Dersom du ikke har det, kan du likevel få dem noenlunde rene med manuelt arbeid. Spray på f.eks Chemical Guys Green Clean etter grundig støvsuging, jobb det inn i stoffet med en børste for å "løse opp" dritten. Bruk deretter microfiberkluter til å tørke over for å få vekk møkk og fuktighet. Matter kan du også høytrykksspyle for å få dem skikkelig rene. Får ikke samme resultatene som ved bruk av rensemaskin, men du kan få overraskende gode resultater likevel! Bare å sette i gang hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet November 17, 2009 Share Skrevet November 17, 2009 Det er godt, syntes den var fin da og jeg da:wink: Im on it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Stort forbruk av Washmitts eller? =) damn... Likte SV samlinga di...har ikke kommet så langt jeg, går mest i Meguiars her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 18, 2009 Forfatter Share Skrevet November 18, 2009 Litt forbruk må man jo ha, men de holder jo en stund. Hender folk ønsker å kjøpe, så syns det er greit å ha en liten reserve. Og så blir det som regel billigere om man kjøper flere i forhold til bare en når man først setter i gang Du får bare ta på deg et par poleringsjobber, så blir økonomien fort i orden til en liten bestilling hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2009 Da var vinteren kommet til sørlandet, og snøen laver ned. Er selvsagt ikke aktuelt å skifte over til vinterdekk enda Bruker nesten ikke bilen for tiden, så står fint der den står nå som det snør så mye. Det "verste" er jo at snøen mest sannsynlig ikke blir liggende mer enn maks et par dager før den har regnet vekk. Hvertfall hvis det er som det pleier.... Og bilen er ikke solgt enda nei, så bare å ta kontakt om noen som er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå