marita84 Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Hei! Noen som kan hjelpe meg litt her? Har en BMW 318 touring 96 modell som begynte med "hikking" for ca 1 år siden... Problemet kommer å går, er værre nå som det begyner å bli varmt ute...? Problemet er: bilen fusker når den er varm, gjerne i 100 på motorveien liksom. Hele bilen "hikker", litt skummelt egentlig Koblet bilen til en pc med avleser, da fikk jeg beskjed om at det var lamda sonden, men så var det da noen som sa at selv om avleseren leser dette, er det ikke sikkert at det er dette... Bilen kan også plutselig fuske mye (spiller ingen rolle om jeg kjører fort/sakte, høyt/lavt turtall ect), gjerne stoppe i lyskryss... hjelper å gire el holde clutch inne... Så jeg roper på hjelp!!! Hva kan dette være???
duemorty Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Vis det ikke skjer når motoren er kald så er det nok lamda sonden..hadde det samme på min også
marita84 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 okey... nei, ganske sikker på at det ikke skjer før motoren er varm... er dette en del jeg evt kan kjøpe brukt eller er det noe som ryker ofte så det lønner seg å kjøpe nytt?
wabby Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 De er like greie å kjøpe nye vil jeg tro, bare ikke kjøp dem på biltema. Det gjorde jeg engang og de følger det ikke med kontakt så kablene må skøytes, det vil senere skape problemer når det kommer regn om du er uheldig.
duemorty Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 det lønner seg nok å kjøpe nytt..Om den ryker ofte tør jeg ikke å svare på men vil tro den ikke gjør det..
-Roger- Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 er den vanskelig å bytte? Vil ikke tror det.. Nr 22 på dette bilde! Men du bør jo få de som tok diagnose til å nullstille feilen etter den er byttet. Jeg vet ikke om du løser problemet ditt ved kun å bytte den. Kan hende du må nullstille også før den blir i orden. Dette er sikkert andre her inne som kan svare på...
marita84 Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 okey... da kan jeg med sikkethet si at det ikke var den hvertfall! Har byttet den nå, men ingen bedring:( Så noen som har noen andre tips?? Bilen blir nå værre å værre (tror det har noe med varmen å gjøre...) for nå driver den å stopper i hvert eneste kryss og bruker litt tid på å ville starte igjenn... Turtallet synker og den kveler seg. Derfor står bilen godt plantet i gårsplassen HJELP!
ProjectE39 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Nå er ikke jeg så fryktelig erfaren, men det høres ut som LMM-feil for meg. Har hørt at dette kan gi feilkode på lambda pga at bilen får feil blanding bensin/luft. Prøv å "resette" ved å ta strømmen av bilen i et par timer for så å sette den tilbake igjen. Hvis den da går normalt, så prøver du å nykke ut kontakten til LMM'en, om motoren da går i nødmodus og begynner å fuske igjen så er ikke LMM gåen. Da er det en eller annen sensor som tuller. Motoren skal gå merkbart dårligere uten LMM (limp home-modus).
ProjectE39 Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Nå kom jeg på at en kompis hadde samme problemet på en E34, han tok diagnose og fikk ut feil på lambda. Byttet denne og fikk slettet feilkoden, så gikk det et kvarter så begynte den å tulle igjen. LMM var ikke gåen, det var veivakselsensoren som fuska.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Høres nesten ut som en falskluft lekasje.. Har du sjekket for sprekker mellom LLM og innsuget? Denne gummibelgen bruker ofte å sprekke, noe som gir falskluft.
-Roger- Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Høres nesten ut som en falskluft lekasje.. Har du sjekket for sprekker mellom LLM og innsuget? Denne gummibelgen bruker ofte å sprekke, noe som gir falskluft. Ja, tenkte akkurat det samme selv...
Bjørn 320 Skrevet Mai 1, 2009 Skrevet Mai 1, 2009 Kan det vere kaldstart/automatchoke som har hengt seg opp? Iom. at problemet er størst i varmt vær og når motoren har fått opp temperaturen...
marita84 Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Skrevet Mai 1, 2009 den plast belgen bytta jeg i fjord, så den er hvertfall hel (har sjekka å)
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 2, 2009 Skrevet Mai 2, 2009 Det er ikke lekasje i veivhusventilasjonen? Vet at en slange der kan morkne og sprekke, så får du falskluft. Nummer 3 på bildet der... Ganske enkelt å finne ut av! Bare å finne fram en boks med startgass å spraye rundt på slangen å se om turtallet endrer seg,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå