Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan.

Fikk meg et lite sjokk i går da jeg var innom en dekkforhandler for å plugge et hull fra en skrue som stod midt i slitebanen i venstre bakdekk.

Da de omsider fikk ut skruen og fylte luft i dekket, så laget det noen rare lyder og sekundet etter fikk jeg streng beskjed om å gå bort fra området nær dekket, snarest! Dekket var ødelagt. På den ene siden av dekket var det en haug med store buler, langs hele siden av dekket. Da de fikk tappet ut luften av dekket igjen og vrengt det av felgen, så det slik ut:

sf0l9tlb9gpxt91e6v3i_thumb.jpg

vdgh9zhtokiw8mt8nbao_thumb.jpg

En god håndfull med gummibiter som hadde før vært en del av innerveggen i dekket. Jeg har visst kjørt med for lite luft trykk og har dermed smadret ståltrådene i dekket. Godt at jeg fikk den skruen inn i dekket, nifst å tenke på at dekket kunne ha kollapset når som helst i den standen det var i.

Jeg måtte ha noe nytt på bilen med en gang, så det de hadde inn var Vredestein Sessanta. Samtidig så tittet vi på framdekkene mine og de så slik ut:

61iqlb5ee9b07lhlf9g6_thumb.jpg

Byttet dem like godt ut til Vredestein Sessanta. Det hele kom på 7000 kroner, ikke så gærnt. 255/35/R18 bak og 225/40/R18 fremme.

Det jeg imidlertid ser når jeg studerte dekkene litt er at de er slitt noe helt aldeles ujevnt. Utsiden av begge bakdekkene er jo som ny, mens innsiden er helt utslitt!!! Det kan da ikke være noe bra, verken for lommeboka mht dekkslitasje, men også veigrepet? I tillegg så ser jeg at framdekkene er slitt veldig på innsiden, men mindre på utsiden.

zv9g9gm32qr03kqqbey6_thumb.jpg

sg3o3z9k3gdwvf355iq0_thumb.jpg

Kjører en BMW Z3 med M pakke, dvs den er fabrikk senket 15mm originalt. Er det noen andre her på forumet med lignende problemer eller er det bare meg som må lære meg å passe på lufttrykket litt bedre?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Aiai det så ikke bra ut! I tillegg til at de er sykt skjeivslitt så har du jo ikke fått sessanta! For meg ser det ut som du har fått nankang ns2!?

Ville nok gjort som tore sier å tatt en 4-hjulskontroll ja!

Men hvilket dekktrykk kjører du på? Burde vel ligge mellom 2,8-3 bar...

Skrevet

Er nok greit å ta en 4 hjulskontroll. Dette er jo veldig vanlig slitasje på bmw'er, men da pleier de å være senket såklart...

Kan hende du må spandere på deg noen nye foringer etter kontrollen...

Skrevet

henger meg på 4hjulskontroll ja.. Ser ut som den sliter fælt på innsiden, å det kan jo komme av feil spissing, el gal camber kanskje.

Skrevet

slitasje fremme kan nok løses med 4-hjulskontroll, men så fremt du ikke har eksentriske foringer bak på svingarmene tror jeg ikke det kan justeres.

jeg har en liknende slitasje på min E34. mistenker slitte foringer på svingarmer som endrer toe fra toe-in til toe-out. har ikke fått tid til å bytte de foringene enda for å sjekke om dette løser problemet.

her ser du hvordan mine ble:

w9gih6qfuaaqpfkvzngz.jpg

p1kufp02sijq8na4nikq.jpg

Skrevet

Må bare få klarhet i en ting, er dette slitasje etter 1 dag? Hvis det er tilfelle så må det jo være dekktrykk! Hvis det er hjulvinkelen kan han jo ikke ha kjørt særlig lenge på gamledekkene heller før de hadde vært kapput!

Skrevet

"Heisan.

Fikk meg et lite sjokk i går da jeg var innom en dekkforhandler for å plugge et hull fra en skrue som stod midt i slitebanen i venstre bakdekk. "

Ser sånn ut for meg...

Skrevet
Aiai det så ikke bra ut! I tillegg til at de er sykt skjeivslitt så har du jo ikke fått sessanta! For meg ser det ut som du har fått nankang ns2!?

Ville nok gjort som tore sier å tatt en 4-hjulskontroll ja!

Men hvilket dekktrykk kjører du på? Burde vel ligge mellom 2,8-3 bar...

Hehe, du kjenner igjen dekkene på mønsteret?

Nankang NS-II bak, Kumho Ecsta Ku31 fremme. Nå har jeg Vredesten Sessanta...

kxu18b689c5dbfjbaoeb.jpg

Skrevet
Må bare få klarhet i en ting, er dette slitasje etter 1 dag?

Er såklart ikke etter en dag... hehe

Hehe, dekkene var nye sen sommeren i fjor...:-(

Skrevet

Skal ha bilen inn på en firehjulskontroll. Blir vel dyrt dette...:-(

Bedre å få det gjort jo før jo heller, har ikke lyst til å slite ut et par nye bakdekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...