espulus Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hei, da har jeg et spørsmål til dere her på forumet.. Jeg har sett på en 323 2.5l, og eier sier dette er 192HK-utgaven.. Men finnes det noen 323 med 192HK org.? Vil det si at eier har byttet motor? Blir forsikringen skyhøy grunnet dette? Ble vel kanskje mer enn ett spørsmål, men håper på svar (Kjappe svar. Må ha bil!) Mvh. Espen Nilsen
Lars89 Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 323i har 170 hk på papiret. Mange sier det er 180-190 hk i de. 325i har 192 hk. Kan ha bytta motor? 325i er skamdyr å forsikre, men biler blir som oftest forsikra som det de var i utgangspunktet, dvs 323i i dette tilfellet. Har eier bytta motor bør dette stå i vognkortet, hvis ikke kan du få store problemer i en evt ulykke... Håper det hjalp litt
Gjest Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 322i og 325i har vel samme blokka omtrent? det er jo 2.5 begge to..
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Okei, takk Ja, de er dyre å forsikre. Ble ikke mer enn 4470kr i året på 323'n med 75% over 5 år. Slipper billig unna der :b Ja, det må nok stå der, og da må jeg jo forsikre den deretter også, så da blir jo forsikringen dyrere Og jo, jeg mener å tro de har samme blokk (323 og 325). Og en ting til.. Bilen har stått lenge uten å blitt kjørt. Er det stor risiko for at det dukker opp noe tekniske feil når den blir tatt i vanlig bruk igjen? Takker for ALLE svar : )
Hawkon88 Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Du bør bytte olje dersom den har stått lenge. Gammel olje kan levre seg. Trolig derfor automat kassen i e34en min gikk til h
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Eieren sier oljen er nettopp skiftet, samt oljefilter, men kommer uansett til å skifte olje. Takk for svar:) Noen flere som har noe å komme med?
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Forresten, er det noen som har erfaring med biler som har stått lenge? Denne har stått litt over 1 år, og mange sier da at det kommer til å dukke opp tekniske feil når bilen blir tatt i daglig bruk igjen.. Stemmer dette?
Breitling Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Motor er lik i 323 og 325. Forskjellen ligger i at 323 er strupet i innsuget. Sett på innsug fra 325, så har du 192 HK. Samme prinsippet som at hvis du setter 325 innsug på en 328 (som også har strupet innsug), så vil du får litt i overkant av 230HK (ca)
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Okei, kjekt å vite Noen som kan svare på overnevnte spørsmål angående det med at bilen har stått lenge osv?
Breitling Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Forresten, er det noen som har erfaring med biler som har stått lenge? Denne har stått litt over 1 år, og mange sier da at det kommer til å dukke opp tekniske feil når bilen blir tatt i daglig bruk igjen.. Stemmer dette? Skal ha lite å si dette. Min 325 hadde stått i underkant av 4 år (kjørt noen få km), før jeg kjøpte den, og ingen tekniske feil av den grunn. Tok olje og filterbytte var det eneste. Men det er jo en mulighet til at noe kan skje (slitne pakninger, o-ringer o.l), men hører til sjeldenhetene vil jeg tro. Kommer an på tidligere vedlikehold av bil/motor
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Okei Bilen har gått 166788km og har ca. stått i underkant av 2 år, men kjørt noen turer med prøveskilt for å "holde motoren ved like" .. Han jeg skal kjøpe bilen av, holder på i dette øyeblikk med å fikse pakninger og foringer osv, slik at bilen blir klar for salg. Prøvde bilen i går, og det var ingen ulyder i motor, oppheng osv. Ingen ting, og det lyder jo bra!
Breitling Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Bare ta å bytt til en kvalitetsolje og bytt filter, så vil nok dette gå bra Ta gjerne oljebytte på girkasse og bakstilling i samme slengen. Bytta girolje for noen på tusen km siden, da var bilen gått 134500, og olja så ikke bra ut akkurat. Skal sies at låsingen til 3 gir er defekt, og kassa lak litt olje, og dette er årsaken til at olja ikke var bra. Olja på bakstellet så nesten ny ut, men ble bytta uansett
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Ja, håper det Eier sa det ikke skulle være no vanskelig å få han til å fikse bilen hvis noe slikt skulle skje ( at noe dukket opp etter at bilen ble brukt mye igjen ), da han tidligere har vært / er mekaniker Ja, jeg får vel bytte både motorolje, filter, girolje og bakstillingsolje Tusen takk for alle svar Kom gjerne med flere om dere føler for det =)
LianLi Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 323 og 325 har da aldri hatt samme blokk. Hva er det vi vet om m52 motoren? Jo den har blokk av aluminium og m50 av jern.
espulus Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Det viste ikke jeg. Men så har jeg aldri hatt bmw før, så jeg er vel unnskyldt? Forresten.. Noen som har innsug til 525 liggende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå