Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan...

Da står egentlig oljeskift for tur, noen som har erfaring med

- Castrol TWS 10W-60

- Castrol Edge Formula RS 10W-60

- Castrol Edge 0W-40

Kjørte på Edge Sport 0W-40 i fjor, og syntes det egentlig fungerte, men hva tror folk om en av disse?

Eller anbefales noen andre?!

Er en 1992 E36 325i

Skrevet
Edge ersatatter tws. Samme olje med nytt navn.

Jeg har Edge 10-60 på min.

det er ikke helt riktig. (etter hva jeg har lest).

tws oljen er helt samme olje som edge'n, eneste forskjellen er at tws tåler mer varme (over lengre tid) før kvaliteten minsker.

med andre ord.

edge er knall god til de aller aller fleste, mens tws anbefales om man bruker bilen på bane.

kast tresko i hue mitt om jeg tar feil....

Skrevet

Fordi lagrene skal tømmes.. Vi har ikke flere tws igjen, solgte siste 1L i dag faktisk. Flere fra Castrol som bytter navn og/eller blir slått sammen. Feks den som er til Volvo (husker ikke hva denne heter nå).

Jeg reagerte også på prisen og trudde ikke dette ville være det samme som tws så jeg ringte kontakt personen vår i Castrol Norge.

Er vel bare bra 10-60 har blitt billigere? ;)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt TWS eller RS om du ikke har noen planer om å kjøre på bane, pga pris og fordi den er "overdimensjonert" til vanlig kjøring. De (den) oljen er vel "egentlig" forbeholdt S motorer, men ingenting i veien for å bruke de på andre. Kjører selv på nevnte olje og har gjort det sålenge bilen har vært i mitt eie, og syns den funker bra. Men det er ikke noe å bruke på vinteren. Minns frysepunktet er rundt -15, som ikke er noe å skryte av. Vil ikke tro den er noe særlig under 0 grader i det hele tatt da den allerede er ganske tjukk.

Min mening.

Skrevet
Jeg ville ikke brukt TWS eller RS om du ikke har noen planer om å kjøre på bane, pga pris og fordi den er "overdimensjonert" til vanlig kjøring. De (den) oljen er vel "egentlig" forbeholdt S motorer, men ingenting i veien for å bruke de på andre. Kjører selv på nevnte olje og har gjort det sålenge bilen har vært i mitt eie, og syns den funker bra. Men det er ikke noe å bruke på vinteren. Minns frysepunktet er rundt -15, som ikke er noe å skryte av. Vil ikke tro den er noe særlig under 0 grader i det hele tatt da den allerede er ganske tjukk.

Min mening.

Okey, skjønner den! Blir ikke mye kjøring på bane nei, kanskje en liten tur utpå inni mellom. Egentlig samme det med prisen, bare jeg får en olje som jeg blir fornøyd med.. Ja, ser at den egentlig er til S-motorene..

Bilen blir aldri kjørt utenom på sommeren, så det er ikke noe problem.

Hmm, får tenke litt og høre hva andre mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...