morteym Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Jeg har carsoft 6.5 programvare og hardware til laptop. Men jeg får ikke kommunikasjon mellom datan og hardware. Hardware lyser når jeg plugger den i bilen, og programvaren funker nok. Har kun usb-adapter, har hørt det kan være problemer med å få det til å funke. Noen råd? Feilmld som kommer opp er at det ikke er tilgang til com 1. Datan fant selv fram driver til usb-adapteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Du skriver svaret selv. Carsoft finner ikke noe adapter på com-1. Du må inn i enhetsbehandling og porter. Her finner du usb->com porten din. Velg egenskaper og avansert (litt avhengig av hvilket adapter du har). Her må du velge ett portnummer. Sett den til det Carsoft er satt opp til å lytte på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Du var sekundet før meg bare.. står ute med datan så er litt utålmodig. Det så ut til at det funket nå, endret den fra com7 til com1. Men nå klikker carsoft før resultatet er søkt ferdig? Så må det lukkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Bra Da åpner du nok feil fil. Gå inn i carsoft/bmw mappa og åpne carsoft65bmw.exe , så tenker jeg det løser seg. Hvis du får problemer med å få kontakt med ulike moduler bør du prøve å ha bilen igang når du tar diagnose. Har opplevd flere ganger at selv om batteriet tilsynelatende er fulladet går det dårlig uten motoren i gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Du hadde helt rett, jeg har åpnet feil fil. Skjønner ikke hva den andre fila er til da men. Kjekt med trådløst nett akkurat nå. Holder på å lese av feilmeldingene nå, stilig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Det er bra Plundra litt med det samme. Når du fyrer bmw.exe og åpner diagnosevinduet derfra åpner den feil fil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Det skal ikke være enkelt. Prøvde med bilen i gang, men fikk opp at modulen ikke svarer, og at den ikke finner database for feilmelding eller noe. Hmm.. En del felter fikk error, mens bl.a airbag fikk status ok. Så det skjer jo noe, mulig jeg feiltolker resultatet. Hva slags beskjed kommer opp når du tar feilsøking på abs og det er noe feil på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Error. Read memory. (om jeg ikke husker feil) kommer det opp på moduler med feil. Module does not respond. Da har man somregel ikke den enheten. DDE har f.eks ikke en Bensin bil. Den har DMe og motstatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Ja, det stemmer. Må du gå inn å ta en enkelt diagnose på hver enkelt etter å ha tatt full diagnose? Prøvde å ta singel diagnose på abs, men fikk bare opp at det var error, også et delenr. Også noen andre tall, men jeg må gjøre det på nytt for datan klikket og slo seg av når jeg forsøkte å kjøre live data DME. Kommer det ikke opp noen beskrivende linjer om problemene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 En full diagnose viser alle enheten nedover og hvilke som har feil. Må så ta vær enkelt enhet på nytt etterpå for å få opp feilminne. (Om man vet det er ABS som er problemet f.eks, så tar man diagnose på dette med engang. Er ikke behov for full diagnose) Ved diagnose på vær enkelt modul så kommer det opp nummer på enhet osv. Litt sånn generell info. Så kommer feil lageret nedenfor dette. Bare og skrolle ned.. Noen ganger får man ikke skrollet, så da må man ta diagnosen på enheten på nytt. Er Kina vare, så ikke rart at programmet surrer noen ganger. Live Data DME har jeg aldri fått til å fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Du sletter carsoft.exe i carsoft/bmw mappen og renavn på carsoft65bmw.exe til carsoft.exe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Er ikke helt fornøyd, skulle hatt mer info om et par andre ting, men fant ihvertfall ut hvilken abs-sensor som må byttes, og det var det viktigste akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Hva slags informasjon savner du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Har hatt feilmld på noen andre sensorer på forrige service, men fant ikke ut noe om det nå. Bl.a en sensor i bensintank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Hei Har testet carsoft att par ganger nå men for heller ikke respons på live data DDE/DME den tenker en stund så kommer alle verdiene opp som 0 verdier. Live data fra automat kasse fungerer fint, der kan en og lese RPM fra motor Noen som har funnet ut av dette eller er det feil i carsoft Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå