tuned Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Viss den ikke er innenfor så er det bare å ta den luft hydrauliske jekken de som regel har under bilen å løfte den opp litt før de skriver ut pappiret.Må ikke være så inn i helvete trangsynte på ting! joda det går men hvem du "lurer" vet å gjøre det på denne måten kan vel diskuteres
morteym Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 på så lite senk burde det ikke være noe problem, men skal du senke mye ville jeg anbefalt camberplater foran og justerbare camber stag bak for å minske slitasjen på innsiden av dekkene litt Hva skal du justere da mener du? Ha mindre negativ camber på hjula?
tuned Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 på så lite senk burde det ikke være noe problem, men skal du senke mye ville jeg anbefalt camberplater foran og justerbare camber stag bak for å minske slitasjen på innsiden av dekkene litt Hva skal du justere da mener du? Ha mindre negativ camber på hjula? vist du senker mye, spessielt bak så blir hellingen på hjula relativt stor og bilen sliter mye mere dekk enn om du får rettet opp hjulene litt.
morteym Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Vanligvis skaffer en camber plater for å få mer camber, noe som er nyttig spesielt på bane eller i svinger generelt. Jeg har bare ikke hørt om at folk juster positiv camber etter senking, men det er jo riktig som du sier.
tuned Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 ja er jo det folk pleier å gjøre:) Men er kjekt å stille inn vinklene mest mulig "riktig" for hverdags kjøring og merke camber plater og stag for "kjøring på vei" og et nytt merke for "kjøring på bane" blir bitte litt feil spissing på bane oppsett da men ikke så ille.
tuned Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 litt dårlig forklart av med det der, men det jeg mente er at vist du senker en bil med (camber plater og stag) relativt mye og justerer alle hjul vinklene inn etter "boka" for å ha minst mulig dekk slitasje for vanlig kjøring. Og du plutselig en dag har lyst til å kjøre noen runder på bane så kan du f.eks flytte fram demperne 2cm inn og forlenge camber staga 2cm bak for å få den hellingen på hjulene du ønsker for best mulig grep på bane. Og så flytte alt 2cm tilbake til utgangs punktet når du er ferdig på banen. Men når du flytter for demperene inn 2cm i toppen så forandres også spissingen seg bitte litt i positv eller negativ retning etter om styre stagene går på spindelen i frem eller bak kant på hjulet
morteym Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Ok, jeg regna med det var noe sånt du mente. Hmm.. ikke bare enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå