Toastjern Skrevet April 21, 2012 Forfatter Share Skrevet April 21, 2012 Nå har bilen tatt livet av et tredje batteri, og jeg begynner smått å gi opp. Noen som har noen tips til hva som stjeler strøm? Jeg hadde litt strømproblemer før jeg parkerte den i vinter, så jeg funderer på om dynamoen er gåen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet April 21, 2012 Share Skrevet April 21, 2012 Sett inn et nytt batteri, start bilen og la den stå på tomgang i et par minutter. Mål spenninga på batteriet. Lader den rundt 12V er nok dynamoen din gåen. Måler den 13-14 er det ihvertfall ikke dynamoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 21, 2012 Share Skrevet April 21, 2012 Også et annet tips, hvis du starter opp bilen og hører på dynamoen når du ruser bilen, og hvis du hører slarkelyder og piping er det hvertfall dynamoen din som er på vei til og ryke, hvis ikke kan det være overspenning/kortslutning et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet April 22, 2012 Forfatter Share Skrevet April 22, 2012 Hva kan overspenning komme av? Hadde problemer med at enkelte sikringer gikk i hytt og pine rett før vinteren også. Også gikk det litt over etter at jeg kobla ut anlegget. Men fortsatt er den seig å starte.. Kan coilen ha noe og sI? det hendte at den bare fyra på tre sylindere i starten inntil jeg rusa motoren litt, da kom den siste sylinderen også. og da hadde pluggene bare sitti i rundt 5000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 Tror jeg har løst det elektriske problemet ved å bytte dynamo. Jordingskabelen som gikk ifra dynamo til vangen eller hva det nå enn er festa i, manglet isolering og var nesten rustet tvers av. Fikk byttet denne og dynamo i forrige uke. Har også fått dekk på felgene mine i dag og rana et batteri ifra en kompis. Så satser på oppstart i morgen og eu kontroll i neste uke. Har også en supersprint bakpotte til e36 316/318 til overs. Er møkkete bare, er relativt ny, har sittet på en vintersesong og litt. 750kr. En rølpete men hel framfanger, med innerbjelke, grei til en vinterbil/bruksbil. Bare for å ha en fanger der. 300spenn. Kan byttes i takstativ til e36. Hva tror folket om det her forresten? Har gått over det mer siden bildet er tatt. Er bare for å ha på mens det panseret som sitter på den røde blir retta og lakkert på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2012 Ny høyde foran i sommer : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Dette er gutten sin det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Hehe, hadde tenkt til å møte opp på Valle hovin i dag, men jeg ga faen i å dra alene ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Denne bilen har blitt mye bedre siden sist jeg var innom (tror det var slutten av 2009 eller noe, hehe)! Kanonbra felgvalg, og akkurat høvelig med senk. Takk høhø, skulle ikke så mye til. Da var den jo nærmest orginal : p Ang. senken: 10mm til forran så er jeg fornøyd. Men tar det til vinteren når den står stille Kom over dette jeg sa i fjor engang. Haha. Ble mer enn 10mm gitt, nærmere 25mm tenker jeg vi sier. et jævla skrøpelig bilde med iphone. Skal rote fram speilrefleksen en dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Bra denne har blitt lavere!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Bra denne har blitt lavere!! Svarer med noen bilder Får akkurat presset visefingern imellom: Og et bilde som jeg syns viser stuket ganske greit: Haters gonna hate: Bilen blir i nåværende tilstand fram til jeg har råd til å gjøre det opp igjen. Så den forblir "minirat" fram til da.. Edit: Her ser man hva jeg mener med "minirat" litt bedre.. To ulike baklykter, herpa bakskjerm/bakplate, blå bakfanger, et panser som ligger å ruster for tida.. også litt småting. Edit2: Småjentene til han jeg leier hos har lekt rundt bilene i vinter og det er MANGE riper. En (stor) smule irritert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Du kan vel gå lavere foran? Hva skal man med fullt rattutslag uansett, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Joda, men er bra håpløst å kjøre noen andre steder enn riksveien alt nå synes jeg Dessuten er det relativt likt i hjulbue foran og bak nå, så jeg er fornøyd nå. Foreløpig ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Dynamoen lader 13,8 så jeg satser på at jeg har løst strømproblemet. Bilen var også på eu-kontroll i sta med kun to feil: en 1'er feil; eksoslekkasje skjøt fremre. Og en 2'er på bærekule venstre foran. Så jeg er fornøyd! Så under bilen mens den først sto på bukk og det er fortsatt utrolig lite rust å se, til en såpass gammel bil å være God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Sjekket at stereoen ikke tar strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå