Frode_E30 Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Noen som vet hva som skjer hviss man må på teknisk kontroll til biltilsyn når man har bygget om drivlinje? Girkasse og mellomaksling kan de neppe si noe på om det er byttet vil jeg tro. Men hva med diff? Holder på å bygge om til e28 M5 diff på min e30 og da måtte jeg kappe ut et stykke fra bjelken som diffen henger i originalt. Dette ble gjordt for å få rett vinkel på den nye diffen. Skal sveise fast 2stk 5mm tykke stål braketter i bjelken, en på hver side av diffen. Disse skal holde 2 foringer som skal monteres fast i diffen. Blir slik som på bilde nr 7 i denne tråden: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ff&start=0 Så kommer spørsmålet, hva vil dem si på biltilsynet/eu kontroll? Dette blir jo 2-3 ganger så kraftig som originalt, men er det lov?
Haug530D Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Sku ville tro det bør godkjennes av Tuv eller noen andre først, man kan ikke bare modifisere bilen sin uten videre.
Rogern Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Bygg det så det ser originalt ut så tror jeg ikke noen kommer til å merke det.
Frode_E30 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Bygg det så det ser originalt ut så tror jeg ikke noen kommer til å merke det. Skal bygge det skikkelig ja. Men det vises jo fort at det er ny tectyl osv der de nye festene er.. Vil tro eu kontroll er null problem, men teknisk kontroll hoss biltilsyn blir vel noe annet? Noen som har erfaringer?
Frode_E30 Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 bare la være å si noe:) Hehe, det er vel det aller beste ja! Men tipper dem ser det ganske fort..
Ballder Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Er du redd for å få problemer med det, så er det vel bare å gi faen i å bygge om da???
Frode_E30 Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 Er du redd for å få problemer med det, så er det vel bare å gi faen i å bygge om da??? Aaaahh, så smart du var da!! Er det bedre å knekke 5 differ og 5 girkasser i året da?
Bimmerlars Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Teckyler flere plasser enn akkurat rundt festene da? De ser nok ikke det hvis du ikke sier noe. Få det til å se org ut. Ikke jalla fugleskitsveisefuger og halvkappa biter, så tror jeg ikke du får noe problem. Er ikke lov å skjære i bærende deler som traversen f. eks så det må godkjennes om det ska være lovlig
Ballder Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Er du redd for å få problemer med det, så er det vel bare å gi faen i å bygge om da??? Aaaahh, så smart du var da!! Er det bedre å knekke 5 differ og 5 girkasser i året da? Da skjønner jeg ikke hva du lurer på igrunn.... Stiller meg forøvrig spørrende til hvem som er smartest her....
NiklasJa Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Jeg var på biltilsynet med diffen min når jeg skulle godkjenne senke settet og bremsene. Fortalte at jeg hadde bytta diff og skulle bytte girkasse. Kontroløren brydde seg verken om diffen eller bremsene. Bare serienummerne på demper og fjærer. Tror dem bare jakter etter dem som har økt effekten.
hylle Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Tror dem bare jakter etter dem som har økt effekten. hehe, Må være et hardt liv du lever da?
NiklasJa Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Ble stoppa i teknisk jeg. De titta tom i motorrommet. Så ingen ting. Kompressoren ser ut som innsuget. "intercooleren" (vannkjøler) er gjemt inne i fangeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå