Gå til innhold

Tur til biltilsyn med ombygd drivlinje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ingenting å si med diff og girkasse.

De bryr seg bare om kjøretekniske ting, som fjærer, dempere, bremser, stabstag osv. Ingen som sa noe på min da jeg godkjente ombygg av 318i til 325i E36. Var på Emmsport i Trondheim først, så på biltilsynet. Begge plassene ble alt godkjent.

Skrevet
Er du redd for å få problemer med det, så er det vel bare å gi faen i å bygge om da???

Aaaahh, så smart du var da!! :roll:

Er det bedre å knekke 5 differ og 5 girkasser i året da? :lol::roll:

Da skjønner jeg ikke hva du lurer på igrunn....

Stiller meg forøvrig spørrende til hvem som er smartest her....

Du skjønner ikke hva jeg lurer på?

Hviss du tar deg tiden og leser tråden så ser du at jeg spørr etter erfaringer osv.

Gå heller å ødelegg dine egne tråder med teite innlegg.

Skrevet
Teckyler flere plasser enn akkurat rundt festene da? De ser nok ikke det hvis du ikke sier noe. Få det til å se org ut. Ikke jalla fugleskitsveisefuger og halvkappa biter, så tror jeg ikke du får noe problem.

Er ikke lov å skjære i bærende deler som traversen f. eks så det må godkjennes om det ska være lovlig

Ja stort sett det meste blir vel tectylert under bilen bak. Skal gjøres skikkelig ja. Det eneste som blir kappet i er den bjelken som diffen henger i.

Her er et bilde av en som har gjordt noe lignende, der ser man at det må fjernes litt av bjelken. Mine oppheng blir ikke slik i det hele tatt.

72bxgpyr6zth4f95187w.jpg

Skrevet

Som Bimmerlars sier, få ting til å se orginalt ut. Ingen jalla sveiseskjøter, dekk de isåfall til med techtyl ol. Techtyler hele undersiden av bilen for den del, slik at alt ser likt ut.

Jeg skal etterhvert ha samme diff som deg på min E30, og min plan er å få maskinert et helt baklokk med dobble opphengsører som en enhet, slik at man ikke ser at baklokket er omsveisa så til de grader.

Biltilsynet har ikke mer peiling på BMW enn meningmann har, med mindre du snubler over en som har prikk lik bil selv. At du er påståelig hjelper også en god del, da mennesker ofte bukker under, selv de som bærer satans logo. Har erfaring med at det funker, i tvilssaker. Stå på ditt, være saklig og snakk overbevisende (og hardt). BT orker neppe en diskusjon der de avviser en bil som potensielt har orginaldeler, der eier påfølengde går til aviser og påviser deres udugelighet.

Om du vil, graver inn delenr og BMW logo, da holder de ihvertfall kjeft.

En kompis av meg fotokopierte en BMW logo og satte i senter av MOMO rattet sitt,og det gikk rett gjennom BT kontroll uten kommentar.

Skrevet

Alt etter hvilken fagkyndig som skal inspisere dette,kan du kansje risikere å komme i kontakt med paragraf 3 kap. 3.1

Sitert:

Ombygging av kjøretøy

Kjøretøy skal framstilles for regionvegkontoret til ny godkjenning dersom det foretas ombygging eller endring av kjøretøyet som gjør at det ikke lenger er i samsvar med vognkortet. Det samme gjelder andre ombygginger eller endringer av kjøretøy som har betydning for trafikksikkerheten, eksempelvis i bærende konstruksjoner, styring, forstilling, bremser mv.

Skrevet

Skjønner ikke problemet..... Bare til å bygge om, vise bilen det! Ser de det ikke så spiller det jo ingen rolle. Slutt å vær så paranoid!

Skrevet
Skjønner ikke problemet..... Bare til å bygge om, vise bilen det! Ser de det ikke så spiller det jo ingen rolle. Slutt å vær så paranoid!

Enig, dersom de ser det så får du jo bare beskjed om å få det godkjent uansett, hos en eller annen instans som driver med dette.

Skrevet
Er du redd for å få problemer med det, så er det vel bare å gi faen i å bygge om da???

Aaaahh, så smart du var da!! :roll:

Er det bedre å knekke 5 differ og 5 girkasser i året da? :lol::roll:

Da skjønner jeg ikke hva du lurer på igrunn....

Stiller meg forøvrig spørrende til hvem som er smartest her....

Du skjønner ikke hva jeg lurer på?

Hviss du tar deg tiden og leser tråden så ser du at jeg spørr etter erfaringer osv.

Gå heller å ødelegg dine egne tråder med teite innlegg.

:lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...