Gå til innhold

der gikk bilen til helvete!! hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde den på 5-6000rpm og hev den i drive.. der sto den i ro mens jeg gasset for bakdekka ville ikke drive mer.. ja jeg er idiot!!

det er olje på automat kassen, tror ikke kassen er øelagt i det revers funker og da driver jo alt bak der..

hva faen har jeg gjort?!

plis svar og kom med forslag elle lignende så jeg kansje får sove i natt.

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En kamerat hadde en bmw hvor girkassen ikke virket i drive eller 1,2,3. Revers virket som normalt, slik som din bil. Han måtte bytte girkasse i hvertfall.

Skrevet

er litt rart det pga jeg har bare hatt bilen siden februar og han så hadde den tidligere bygget den som et turboprosjekt så det er jo rart hvis han har stappa pissedeler under panseret. en kasse skal jo takle mer enn det!!

Skrevet

har nok ikke bytta kasse.. setter ikke i tomat kasse igjen hvis man holder på med turbo bygg..

De tåler ikke sånn de kassene.. Jeg ruste min av og til og heiv den i "D" får å få rumpa godt ut... begynte og tulle den kassa og, men at den ikke ville i revers ei gang...

så nei de tåler ikke sånn... tenk deg hvor mye krefter det er i sving med 5000-6000 rpm som hogger rett på ei sliden tomat kasse...

kan være du er så heldig som jeg var at reversen kom igjen når den hadde kjølt seg og stått litt

Skrevet
er litt rart det pga jeg har bare hatt bilen siden februar og han så hadde den tidligere bygget den som et turboprosjekt så det er jo rart hvis han har stappa pissedeler under panseret. en kasse skal jo takle mer enn det!!

En automat kasse er ikke laget for å tåle å ha 6000rpm for så å blir slengt i drive. Det er jo og be om trøbbel...

Skrevet

Ja det er nok kasse gitt..

Nei den tåler ikke slik, og jeg har aldri hørt om oppgraderingsdeler til e36 automatkasse..

Den er jo ikke beregnet for slikt, så over tid hadde nok det her skjedd uansett tenker jeg..

Skrevet

håper at det viser seg å være verdens minste detalje i morgen:S det var de beste 50000 jeg har investert i;) men å nei.. får vel bare ta av skilta å la den ruste som hagepynt..

Skrevet
hadde den på 5-6000rpm og hev den i drive.. der sto den i ro mens jeg gasset for bakdekka ville ikke drive mer.. ja jeg er idiot!!

det er olje på automat kassen, tror ikke kassen er øelagt i det revers funker og da driver jo alt bak der..

hva faen har jeg gjort?!

plis svar og kom med forslag elle lignende så jeg kansje får sove i natt.

du ber jo om å tømme bankkonto....
Skrevet

Bmw kassene kan faktisk ta kvelden hvis du overruser motoren i neutral, men det og ruse opp til 6000 for så og slenge den i driver kan sammenlignes med og stikke hue under gressklipperen mens den går, noe må gå i stykker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...