wabby Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Når vi først snakker om å smelle den i drive på høye turtall.... Er dette mulig på steptronic kassene som er i E39? Har ikke testet og har ikke lyst å prøve, men det finnes noen triggerhappy folk som jeg ikke vil låne bilen til dersom dette er mulig for å si det slik...
Olelink Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Når vi først snakker om å smelle den i drive på høye turtall.... Er dette mulig på steptronic kassene som er i E39? Har ikke testet og har ikke lyst å prøve, men det finnes noen triggerhappy folk som jeg ikke vil låne bilen til dersom dette er mulig for å si det slik... Rart om det ikke ligger inne en sperre på dette i hjernen til kassa på nyere biler. f.eks. på e36 325'n jeg hadde så skjedde det ingen ting om man lå i 140 og rev den i andregir (1+2). Der passet girkassa på at man ikke kunne gjøre det. Men på en annen side fikk jeg høre at en tidligere eier (av samme bil) hadde prøvd bilen i ett drag løp, full pinne og rev den i D, det endte med havari og at kassa ble sendt til tyskland for overhaling
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 hehe... like gøy det der.. havarerte automat kassa i 7ern i påsken, var ikke noe men lenger, bygde om til manuell og er 1000ganger mer sladdevillig:D gjør det samme !!
Bimmerlars Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Råttene automatkasser dere har da Gjorde det noen ganger med min uten problem. Til deg med 535, hold på bremsen og gi gass istedenfor. Ikke nødvendig å rivstarte for å burne med 535
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 ei automat kasse er ikke lagd for å sette den i Drive på 6000rpm... kan jo prøve å rygge med en manuell for å så kaste inn førstegir på stram vaier å se hva som skjer blir vel noe ala det samme hehe
Andreas1 Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Dette er noe av det dummere jeg har hørt. Må vitne om lav iq å gjøre slikt! må sei meg enige her Slenger meg på her ja. Fortjener NESTEN at kassa ryker, når man gjør slik med en automat. Jeg synes faktisk ikke denne hendelsen vitner om verken dumhet eller lav IQ, men hvis noen av dere som nå har lest denne tråden går og gjør det samme derimot... Noen må jo være førstemann til alt, inkludert å prøve rivstart med automat
|Ole| Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Eg gjer ho credit for godt forsøk Syns det er ganske morsomt att folk roer seg og blir som kattunger med eingang ho seie ho er eit kvinfolk
sveinis Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Syns det er ganske morsomt att folk roer seg og blir som kattunger med eingang ho seie ho er eit kvinfolk +1 Hehehe...
lorensius Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 da var den levert.. blir svar på dommen på onsdag men hele kassa var nok ikke gått til helvete.. billigst å overhale(det gjør de der siden de er spesialister på det) eller kjøpe en brukt å få satt den inn på et verksted?
Andreas1 Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 ATF tok ca 30K+ for en ordentlig overhaling av E39 TDS kasse. BMW ville ha ca 50 for byttekasse og 70 for ny. Dette er etterhvert blitt et par-tre-fire år siden. Mitt tips; Kjøp brukt kasse og få et verksted til å montere den inn.
S.Hafsmo Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Råttene automatkasser dere har da Gjorde det noen ganger med min uten problem. Til deg med 535, hold på bremsen og gi gass istedenfor. Ikke nødvendig å rivstarte for å burne med 535 sliter ikke dette rimelig drastisk på kassen da?
axor Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 men det sliter vel da tydeligvis mindre enn det som hun gjorde?
Hansh Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 ei automat kasse er ikke lagd for å sette den i Drive på 6000rpm... kan jo prøve å rygge med en manuell for å så kaste inn førstegir på stram vaier å se hva som skjer blir vel noe ala det samme hehe Ikke med 85 mod. Toyota Camry 2.0 ihvertfall, og den prøvde vi å ta livet av så hadde vært gjennom mye før dette ble prøvd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå