Bmwray Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Hei. Jeg lurte på om man kan etterfylle olje med en annen type, Han har 0w30 på bilen og trenger og etterfylle ca 3dl og da lurer vi på om man må kun etterfylle 0w30? Eller om det går og fylle på 5w40 feks.. Det koster jo 200kr for 1 liter med 0w30.. Hva er det som gjør denne oljen så dyr og bra? Takker for svar
Haug530D Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Man kan ikke blande Mineral og Syntetisk, eller så går det vel greitt.
aottesen Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Haug523: Mineral & Syntetisk? Er ikke det det man kaller "Semi syntetisk?" - eller er jeg heeeelt på jordet her?
stroker Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Går fint å blande ulike oljeviskositeter Men ikke bland helsyntetisk og mineral
Olelink Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Problemet med å blande hel-synt og mineralsk olje er vel at den kan skille seg. Men viskositetene kan du blande ja.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Ser du har E90, og lurer derfor på om du har partikkelfilter. I så fall har jeg hørt at du MÅ kjøre på castrol sin 0W30 powerflow.
Bmwray Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Takk for svarene Da etterfyller vi med 5w40 olje.. Det er en e90 ja, hvorfor må man ha det? det er 0w30 olje på den fra førstegangs servicen men hvorfor må det være castrol? Har partikkelfilter.. Hvor lenge er normalt og kjøre mellom oljeskift også lurer jeg på om motoren har en sensor som sjekker kvaliteten på oljen og teller ned antall start og stopp i kaldt vær? Siden den teller ned ujavnt til neste oljeskift, vet værtfall at det er sensorer i en e klasse w211 mercedes så lurte jeg på om det var sånn på bmw?
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Ser du har E90, og lurer derfor på om du har partikkelfilter. I så fall har jeg hørt at du MÅ kjøre på castrol sin 0W30 powerflow. må ikke det nei... er anbefalt å bruke 0w-30
Bonden Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Mineral og syntetisk skiller seg ikke ved blanding da alle oljer er blandbare ,men kvaliteten/spesifikasjonen på oljen vil jo forandre seg ved blanding.
Olelink Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Hvor lenge er normalt og kjøre mellom oljeskift også lurer jeg på om motoren har en sensor som sjekker kvaliteten på oljen og teller ned antall start og stopp i kaldt vær? Siden den teller ned ujavnt til neste oljeskift, vet værtfall at det er sensorer i en e klasse w211 mercedes så lurte jeg på om det var sånn på bmw? Ja den følger både med på hvor hard du er på gassen, antall start og stopp, muligens utetemp, osv og teller evt raskere ned mot oljeskift
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå