123bmw Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Må man ha verktøy for å låse kammakslingen for å bytte registerreim på M20 B20 motorene? Hadde vært fint med noen tips fra noen som har erfaring med å bytte registerreim på disse motorene
Haug530D Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Neida, bare skru veivakslingen rundt til reima står på merkene, så er det bare til å ta av reima å sette på ny, kan ta å dreie motoren rundt ett par ganger etterpå før du starter. Merkene sitter på Veivens reimhjul og på Kamaksling mener jeg.
KalMar Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 merke på kamaksel skal stå over merker på topp som er ca kl 2.. på veiva så er merket på den grå "kåpen" ca kl 1 lykke til
123bmw Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 sånn ca hvor lang tid tar det? bør jeg bytte strammehjulet i samme slengen?
525i1991 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 du bør bytte strammehjul også. en dyktig mekaniker klarer den jobben på under 2 timer. selve reimbyttet er lett men er en det å demontere.
Flanders320i Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Er der ikkje eit reimhjul til tenninga med? som styrer tenninga.. 3 reimhjul altso + strammehjul var iallfall det på min e30 320i -87 som også må stå rett men der er et merke som på de andre reimhjula. ett tips er å skru løst alt til du kommer inn til reg.reima å merke med sprittusj (permanent marker) på reima der innstillings merka er, så kan du telle taggene på reima (hvor mange tagger det er mellom hvert merke) og merke den nye reima så de blir like mange tagger mellom hvert merke, det hjalp ivertfall meg. blir lettere å se om det er feil da.
Haug530D Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Er der ikkje eit reimhjul til tenninga med? som styrer tenninga..3 reimhjul altso + strammehjul var iallfall det på min e30 320i -87 som også må stå rett men der er et merke som på de andre reimhjula. ett tips er å skru løst alt til du kommer inn til reg.reima å merke med sprittusj (permanent marker) på reima der innstillings merka er, så kan du telle taggene på reima (hvor mange tagger det er mellom hvert merke) og merke den nye reima så de blir like mange tagger mellom hvert merke, det hjalp ivertfall meg. blir lettere å se om det er feil da. Tar av Fordelerlokket da skal du se at det er ett merke som rotoren skal peke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå