Nytern Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Kjøpt og montert FK 40-20 senkesett på bilen min.. Den ble VELDIG lav i forhold til det 40-20 egentlig skulle senket.. Er dere enige? Hadde M-understell på bilen org, da var den jo myye høyere.. Er det bare meg eller er det noe MEGET fishy som foregår her?
Buzz Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Ser litt sånn ut ja... M-understell skal jo bare senke 20mm.. Så dette så mistenkelig lavt ut. Litt for lavt, ihvertfall foran etter min smak
Nytern Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 Ah, da er det som jeg tenkte... Visste det igrunn fra før, ville bare ha deres meninger. Gikk en E39 her før som var senket 50mm fremme, min er jo faktisk lavere enn den. Takk, Kai-P. Det hjelper litt Greia er at jeg vurderer å sende en mail til nettbutikken som solgte meg dette. Jeg bor jo litt landlig til, så for mitt bruk er dette noe upraktisk. Spesielt på vinterstid! Ikke minst er det viktig at de ikke selger sånne luresett til flere bmw-eiere. Kult med lav bil, men en bør få bestemme selv
Torst1 Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Så jo bra ut da:D Men det er vell ikke alle plasser det er like greit å ha lav bil.. Er som du sier ja, men bør få bestemme selv hvor lav bilen skal være. Syns du skal si i fra til de som solgte deg det.
Nytern Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Nå fikk jeg svar på hvorfor min E39 ble lavere enn den skulle ha blitt med FK-settet. Settet vil senke 40/20mm utifra orginalhøyden på bilen. Har din M-tech vil den senke ytterligere Dette høres jo helt snodig ut? Hva annet enn dempere/fjører gjør at min m-tech E39 er lavere enn en E39 med standard understell?
morteym Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Det blir jo motsatt. Hvis settet skal senke 40/20 i forhold til orginale, så vil den senke mindre enn ytterligere 40/20 sammenlignet med m-tech. Hvis du derimot sier du har m-tech og sier du vil senke bilen 40/20 så blir det jo 60/40 sammenlignet med en orginal E39 dersom m-tech er senka 20/20. Isåfall er det misforståelse mellom dere eller dårlig kommunikasjon da.
Nytern Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Men.. Når jeg fjerner m-tech fjører/dempere fra bilen og monterer FK sitt som skal senke 40-20. Hva gjør at min blir lavere enn det? M-tech senk er jo ikke annet enn andre dempere og fjører? En bruker jo det samme FK settet på biler med org understell som på biler med m-tech senk.
morteym Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Ja, hvis settet skulle senke en orginal E39 med 40/20 så skal din få samme høyde med samme settet. Det er fjærene (og muligens noe stag eller sånt som er stivere) med m-tech. Ikke noe mer hokkus pokkus enn det. Den ser jo veldig bra ut nå da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå