Morten1989 Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Heisann. Er det noen her som vet hvor lenge politiet har låv til å holde på førerkorte til en person uten og opprette sak imot han?
hillmar Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Hvis du ikke har sammtykket til beslaget er det 3 uker, men hvis du har sammtykket kan de ha det så lenge de vil...
GiljeN Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 har du samtyket så må du vente på en dom, men dommen starter allerede fra dagen du blir tatt..som om du får feks 10mnd og får vite noe etter 4. har du 6igjen
Morten1989 Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Okey Så han må bare vente på politiet da? Enn hvis det går flere mnd og saken blir henlakt da?
M3cabriolet Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 har de ikke kommet til en dom innen tre uker får du igjen førerkortet.
-Roger- Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 har de ikke kommet til en dom innen tre uker får du igjen førerkortet. Hvis du ikke har samtykket som sagt over her!
Morten1989 Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 har de ikke kommet til en dom innen tre uker får du igjen førerkortet. Uansett om du samtykket at de skulle få ta kortet?
-Roger- Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 har de ikke kommet til en dom innen tre uker får du igjen førerkortet. Uansett om du samtykket at de skulle få ta kortet? Nei...
kidneb Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Hvis du ikke samtykker får du igjen førerkortet innen 3 uker. Hvis du har samtykket skal du få et midlertidig førerkort etter 3 uker hvis de enda ikke har kommet fram til en dom, og hvis dommen blir at du mister lappen tar de selvfølgelig fra deg det midlertidlige førerkortet du har fått. Det var vertfall dette politiet sa til meg
Morten1989 Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Hvis du ikke samtykker får du igjen førerkortet innen 3 uker.Hvis du har samtykket skal du få et midlertidig førerkort etter 3 uker hvis de enda ikke har kommet fram til en dom, og hvis dommen blir at du mister lappen tar de selvfølgelig fra deg det midlertidlige førerkortet du har fått. Det var vertfall dette politiet sa til meg Okey Du har ikke noe paragraf og sikte til?
kidneb Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Det har jeg desverre ikke Men tviler på at de juger. Du kan jo ta deg en tur til din lokale politistasjon og spørre om det jeg sa stemmer
MariusW Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Jeg dro bare på kammeret og krangla meg grønn Så ettersendte de det ordentlige kortet fra der jeg hadde mista det (lengre sør i norge) Fikk etter noen mnder et tilbud om å betale ei bot mot at jeg fikk beholde lappen (jeg så på 6-8 mnd uten lappen + ny oppkjøring), så jeg hadde flaks
-Anders- Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Hvis politiet beslaglegger førerkortet ditt pga misstanke om høy fart, eller evt dokumentert høy fart og du samtykker til førerkortbeslag, kan de ha førerkortet ditt så lenge du vil. Sperretiden vil da gjelde fra da du ble tatt i evt fartsovertredelse. Hvis du ikke samtykker, har politiet 3 uker til å sende saken til en dommer. Sperretiden din gjelder da fra dommen er satt og IKKE fra da du ble stoppet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå