NiklasJa Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Hei. Trenger nytt sett med dempere/fjerer. De som sitter på nå har begynt å subbe mye. Hjalp endel når jeg byttet bærebru og foringer. Sette som har sittet på bilen i akkurat et år nå er comboen gule koni og eibach senke fjærer. Jeg har må bestemt meg å gå til innkjøp av nye fjærer å dempere. Vurderer følgende Coilovers: Bilstein PSS 10 (B16), tror disse er "top of the shelf" Bilstein RC (B16), kan justeres elektronisk inne i coupe'en H&R 29480-2 K-Sport m/ camberjustering (dog ikke tuv godkjent) Noen som har erfaringer, evt andre forslag? At de er tuv godkjente er egentlig ikke et must siden bilen allerede er godkjent skamsenka i vognkortet. 20mm mellom dekk og hjulbue På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Det kommer litt an på hva du er ute etter. Jeg vurderte også PSS10, men valget gikk på KW V3 som ble billigere enn Bilstein her i Norge/Europa. Jeg ville vurdert KW V2 dersom du tar bilen på bane. Bilstein og KW ligger i nærheten av hverandre, men etter mitt inntrykk er KW hakket bedre performance (på bane) mens Bilstein er mykere og muligens litt bedre komfort. KW har vel litt flere justeringsmuligheter, samtidig litt vanskeligere å stille inn enn bilstein tror jeg. Kan egentlig ikke gi noe bedre svar siden jeg ikke har fått prøvd noen av de selv enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 20 mm mellom dekk og bue, er det skamsenka? ville nå heller kalle det "sportslig" senket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 morteym: takk for svar, hva er forskjellen på v2 og v3? Bruker ikke KW koni dempere i sine coilovers? Er KW tuv godkjent? PenguiN-: Kansje ikke skamsenk, men ikke alle som har den avstanden i vognkortet, etter min oppfatning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Nik: Variant 2 kan justere høyde samt hardhet på demper, mens v3 har justerbar kompressjon/rebound i tillegg. Finner mer info hvis du søker litt. KW er også rustfritt/korosjonsfritt og har i likhet med Bilstein livstidsgaranti og kommer med TUV-papirer. Om KW har brukt koni sine dempere vet jeg ikke, men det tror jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 jeg kjører med Bilstein Pss9 på min, likt som Pss10 men annen justeringsknott bare... Jeg anbefaler bilstein på det sterkeste! ødelegger ikke for vanlig kjøring, og helt helt konge på banen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå