Gå til innhold

Erfaringer Coilovers E46

NiklasJa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger nytt sett med dempere/fjerer. De som sitter på nå har begynt å subbe mye. Hjalp endel når jeg byttet bærebru og foringer.

Sette som har sittet på bilen i akkurat et år nå er comboen gule koni og eibach senke fjærer.

Jeg har må bestemt meg å gå til innkjøp av nye fjærer å dempere.

Vurderer følgende Coilovers:

Bilstein PSS 10 (B16), tror disse er "top of the shelf"

Bilstein RC (B16), kan justeres elektronisk inne i coupe'en :lol:

H&R 29480-2

K-Sport m/ camberjustering (dog ikke tuv godkjent)

Noen som har erfaringer, evt andre forslag?

At de er tuv godkjente er egentlig ikke et must siden bilen allerede er godkjent skamsenka i vognkortet. 20mm mellom dekk og hjulbue 8)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Jeg vurderte også PSS10, men valget gikk på KW V3 som ble billigere enn Bilstein her i Norge/Europa. Jeg ville vurdert KW V2 dersom du tar bilen på bane.

Bilstein og KW ligger i nærheten av hverandre, men etter mitt inntrykk er KW hakket bedre performance (på bane) mens Bilstein er mykere og muligens litt bedre komfort. KW har vel litt flere justeringsmuligheter, samtidig litt vanskeligere å stille inn enn bilstein tror jeg.

Kan egentlig ikke gi noe bedre svar siden jeg ikke har fått prøvd noen av de selv enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nik: Variant 2 kan justere høyde samt hardhet på demper, mens v3 har justerbar kompressjon/rebound i tillegg. Finner mer info hvis du søker litt. KW er også rustfritt/korosjonsfritt og har i likhet med Bilstein livstidsgaranti og kommer med TUV-papirer. Om KW har brukt koni sine dempere vet jeg ikke, men det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...