///Lasse.B Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 hey.. I bilen min sitter det en 316i M43tuB19 med hele 77kw(103gamp) 165nm denne motoren ble levert i to utgaver den jeg har og en med samme navn(M43tuB19) men med 87kw(117gamp) 180nm. kilde:http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M43 Så det jeg undrer på er: noen som vet hva forskjellen er siden det er samme motor men med to forskjellige effekter? å hva må jeg eventuelt gjøre for å hente ut de resterende 14 hestene? og med samme jeg lager en tråd, hva kan jeg gjøre for å få litt mere effekt? har satt på filter å eksos men har en anelse om at det jeg handla inn ikke var noe tess. (pipercross kon filter og simons "effekt" annlegg. Bilen er en bmw e36 316i compact 2000 mod som nesten har runda 100k. Mvh Lasse.B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Uten å kjenne til desse to utgavene så kan eg ikkje si noe sikkert. Men noe av de som kan være forskjelligt er software,kam,dyser,kompresjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 ok, takker for svar....Noen flere som har noen invendinger? tenkte å ta turen på Bmw å høre der men som regel gidder ikke de å hjelpe en "liten drittunge" som meg men vifter man med 1000 lappa kommer de løpende...hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Det eneste som vil gi en merkbar effektøkning i din bil er enten å montere turbo - eller lette til så mye at den blir ubrukelige til hverdags. Altså, kjøp ny bil. Synd, men sant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 vet jeg ikke kan lage noe racer bil ut av den motoren men å få litt mere effekt burde vel gå ann....vil nå tro at hvis jeg får den til 117hester å bytter ut kon filter og kaster ut katalysatoren vil jeg merke det. bytte bil er ikke aktuelt da bilen ikke har rundet 100k engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 men en 318is med en noenlunde ålreit km stand hadde ikke hvert å forakte ^^ Men tilbake til topic, noen som veit noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 vet jeg ikke kan lage noe racer bil ut av den motoren men å få litt mere effekt burde vel gå ann....vil nå tro at hvis jeg får den til 117hester å bytter ut kon filter og kaster ut katalysatoren vil jeg merke det.bytte bil er ikke aktuelt da bilen ikke har rundet 100k engang. Som gir deg mer penger ved salg, og mer penger til å kjøpe ny bil for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 joa, men greia er at jeg er litt Compact frelst...så vill egentlig ikke ha noe annet å de jeg eventuelt kunne tenkt meg koster mer en allt jeg eier til sammen=P kunne jo kjøpt en anna compact, men heller slenge i motor i den jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Er først på 323ti at du vil merke en seriøs forskjell. 318ti drar klart i fra 316 hvis man tyner den, men er ikke brutalt mye sterkere på normale turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 mener jeg så en som var bygd om til m3 her for litt siden var vel noen slikt du skulle hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Schmiedmann leverer oppgraderingskit til E46 m/M43. Tror det beste er å bytte motor til 318ti, som er samme som IS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet April 29, 2009 Forfatter Share Skrevet April 29, 2009 takker for svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå