Pandy Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 For ca 2år siden måtte jeg fikse toppakkningen på min BMW520 1997mod. Nå for en uke siden begynte den igjen å koke. Etterfylte ca 4 -5liter vann. Hadde den på verksted, men det kunne ikke finne noen grunn til at den kokte. Noen andre som har hatt tilsvarende problem, eller vet hva kokingen kommer av? Kan se ut til at det kommer litt vann ut av eksosen, kan vel ikke vere kondens når bilen har blitt brukt i lengre tid?
Clerion Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Hmmm, luft i systemet ville jeg kanskje foreslått, men ettersom det har gått bra så lenge er jeg mer usikker.
chiller Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 at det "renner" vann ut av eksosen er nok kondens ja. Sjekk nøye hvor fort vann blir borte og om det drypper ned under bilen. Hvis det ikke gjør det må det havne inn i forbrenninga og da burde bilen ryke endel. Det kan også hende den koker fordi vifta du har begynner å bli litt slapp eller at vannpumpa har tatt kvelden (de er laget av plastikk og går ofte i oppløsning).
Pandy Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Det drypper ikke under bilen og vannpompa er i orden.. Skal undersøke vifta
Haug530D Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Sjekk at det ikke er lekkasje fra Radiator/Ekspansjonstank, kjent problem på disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå