Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

EY!

Har som skrevet en del spørsmål... E har tydligvis "gule koni" dempera.. Høres kanskje dumt ut, men har e justerbart senkesett da? Alt jeg kan se er gule fjære :P

Hvordan kan jeg evt senk da? må jeg av me fjæren eller kan jeg gjøer det mens dem står på bil?

Trur ikke den er senka for øyeblikket, jeg må hvertfall ha ei hælvetes stor fart i hull og lignende for å ta nedi.. Ikke d at drømmen er å knuse frontfangern, men dvs at den er ikke senka da!:P

Håpa på gode svar! Og takk på forhånd ! *Bokmål*

Skrevet

Tror det blir bedre hvis du skriver på bokmål, det er foretrukket her inne.

Tviler på at du har justerbart dersom du har Gule koni dempere.

Men på justerbare senkesett skal man kunne skru fjærene opp og ned, du ser det hvis du jekker opp bilen

Skrevet

Er det ikke justeringsskrue i toppen på gule koni da?

Om du ikke har justerbart (noe du ikke har om du har gule koni) så kan du ikke senke den (lovlig) uten å ta av fjærene å bytte ut fjærene med senkefjærer, bytte til både senkefjærer og korte dempere (som betyr at du tryggere kan senke mer enn med bare fjærer) eller sette på coilovere (justerbart).

Du ser om det er justerbart ved å se om det er noen form for justerings skrue på bakfjærene eller framfjærene.

Edit: Om du har gule fjærer er dette bare ett tegn på at det står på uorginale fjærer, sannsyneligvis senkefjærer (men som tydeligvis senker ganske lite).

:)

Skrevet

Rimelig enkelt å se om du har GULE koni da!

1- Er dempern din GUL??

2- Står det KONI på den?

3- Er det justering av hardhet i toppen av dempern?

Om du svarer ja på disse 3 spørsmål, så har du Gule Koni støtdempere.

hehe..

Koni er justerbart i hardhet, fram så kan du justere på en liten tapp, øverst oppi fjørbeinet, skal egentlig følge med et eget "hjul", med et spor i som passer. _men skiftenøkkel, tang o.l funke knail.

Bak så må du skru av støtdemperen for å justere. når du har skrudd ut dempern, trykk den helt i bånn, å vri rundt. Det er justeringa bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...