Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mange spørsmål om senkesett om dagen, og det har vel den naturlige grunn at det er vår i lufta. Jeg har også lyst på litt stivere bil til sommeren og vurderer å skifte understellet. Jeg har en 1996 320 Touring.

Som topic sier lurer jeg på om det er noen som har erfaring med KW dempere og fjærer? Link: http://www.senk.no/4daction/WA_Bilder/? ... rie%20(E36)&Year=1996&Back=WA_Katalog[P]ASP=741451[O]Type=BMW[O]Model=3-serie(E36)[O]Year=1996[O]Klasse=03

Var fin pris på dette, men er litt skeptisk til å senke 60/40.

Ellers vurderer jeg Bilstein B8 Sprint og Eibach 50/30 senk, men dette blir da litt høyere pris på.

Ønsker å høre positive/negative erfaringer med disse senkesettene.

Stig.

Skrevet

Bilstein og einbach er det beste du kan få til bmw hvis du vil ha senk som er stabil og feilfri,derfor høyere pris, har ikke prøvd kw men de har godt rykte og ligg unna Fk og supersport som er bra nok hvis du ikke bryr deg om sporing og ustabile dempere(egen erfaring)aldri mer slik dritt på bilen.

Skrevet
bjalle,så du anbefaler ikke supersport coilover til 4000kr som er på tilbud nå?

Har kjørt med supersport justerbart i ett og ett halvt år nå. ikke plaget av sporing elelr noe som helst. Stivt og kompakt, akkuratt som jeg vil ha det... :)

Skrevet

KW kan senke lavere enn Bilstein. Du har også flere justeringsnivåer, men innbilder meg at det er lettere å justere Bilstein. Bilstein har jeg oppfatta som mykere enn KW, og snakka bl.a med en som er baneorientert og han sa PSS10 var mykere enn PSS9, og han var ikke fornøyd med noen av de på bane. Må legge til at han er langt over gjennomsnittelig kresen.

Etter det jeg har lest er KW altså stivere (ikke nødvendigvis for stivt for gatebruk siden du kan justere). Selv har jeg valgt KW V3, men ikke fått satt det på enda så har ingen egne erfaringer enda.

Jeg ville satsa på KW V2 foran Bilstein PSS10 dersom prisen tilsier det. Fornøyd blir du nok uansett.

Jeg blir overraska dersom billig justerbare sett som FK gir mye for pengene når det er så billig, men aner ikke. Ville heller gått for ikke-justerbart i den prisklassen jeg da.

S.Arnesen: Hvorfor har du bytta til en slik avatar?

Skrevet
KW kan senke lavere enn Bilstein. Du har også flere justeringsnivåer, men innbilder meg at det er lettere å justere Bilstein. Bilstein har jeg oppfatta som mykere enn KW, og snakka bl.a med en som er baneorientert og han sa PSS10 var mykere enn PSS9, og han var ikke fornøyd med noen av de på bane. Etter det jeg har lest er KW stivere (ikke nødvendigvis for stivt for gatebruk siden du kan justere). Selv har jeg valgt KW V3, men ikke fått satt det på enda.

Jeg ville satsa på KW V2 foran Bilstein PSS10 dersom prisen tilsier det. Fornøyd blir du nok uansett.

S.Arnesen: Hvorfor har du bytta til en slik avatar?

Nå skal ikke jeg ha coilovers, men vanlige dempere og fjærer som vist i link eller B8/Eibach. Men takk for svar likevell.

Skrevet

Da blir det bestilt Bilstein B8 og Eibach 50/30 senkefjører i morgen hos Koed. Blir ca 8500kr til sammen. Satser på noe jeg er rimelig sikker på fungerer bra isteden for å prøve KW og bli skuffet.

Skrevet

Har ikke hørt noen som har prøvd det KW settet før, og jeg vet om mange som har bilstein og er veldig fornøyd. Har også en mistanke om at 60/40 blir litt lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...