Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hehe, vi får håpe denne ikke henger ved like lenge som Orderudsokken. :lol: Tror politiet mener at det er reell fare for at han vil komme til å sette seg bak rattet i beruset tilstand. Så blir det vel opp til rettssystemet å bestemme om de har gjemmel for å gjøre den vurderingen.

men du kan fortsatt ikke dømes for en forseelse du ikke har gjort.han må taes full bak rattet...

Du dømmes ikke.. Du forstår bare ikke.. Førerkortet er en GODE.. Dersom du anses uskikket så mister du det.. Enkelt og greit.. Trenger ikke dømmes for NOENTING..

men hva har førerkortet med fyll og gjøre??da må man ta ifra han minibank kortet så han ikke får kjøpt alkohol og da...han må rett og slett få dagpenger og forbud mot gå på polet...førerkortet har ikkje an damn skit med fyll og gjøre.

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Førerkortet har med ALT å gjøre.. Det har med generell orden og oppførsel samt respekt for systemet og autoriteter..

Så det har med ALT å gjøre.. Det er ett GODE og det blir tatt på vurdering av ett helhetlig bilde..

Så det har absolutt noe med det å gjøre (også)..

Skrevet

Og når det gjelder minibank kortet er det en tillitserklæring fra din bank til deg, og dersom du bryter noen av "deres" lover så mister du det også..

Altså, bryte bankens lover = miste bankkort

"Bryte" statens lover = Miste statens goder, feks førerkort..

Og å "bryte" statens lover er også feks dårlig oppførsel, mangel på respekt for autoritet, dårlig orden osv..

Skrevet

Det har alt med fyll å gjøre. Politiet tar fra ham lappen fordi de mener han ikke er skikket til å inneha den pga av omgangen med alkohol. Enkelt å greit.

Skrevet
Og når det gjelder minibank kortet er det en tillitserklæring fra din bank til deg, og dersom du bryter noen av "deres" lover så mister du det også..

Og å "bryte" statens lover er også feks dårlig oppførsel, mangel på respekt for autoritet, dårlig orden osv..

men å være full er vel ikke akkurat no lovbrudd! :\

Skrevet

Politiet kan også frata personer førerkortet grunnet sykdom, f.eks epilepsi, psykisk lidelse osv. Dette er forebyggende handling.

Skrevet
Politiet kan også frata personer førerkortet grunnet sykdom, f.eks epilepsi, psykisk lidelse osv. Dette er forebyggende handling.

litt forskjell på å være syk og en med frivillig nedsatte kroppsfunksjoner!

Skrevet

så det vil si at.denne mannen kommer til og kjøre i fylla.vi tar førerkortet hans..

I norge må man ha bevis og bli tatt for fylla kjøring.før man kan ta førerkortet..eg regner med at alle dere fester en del..så her er det bare og få levert førerkortet med engang.dette henger ikke på en greip i hele tatt.

virker usaklig fra min side.men jeg vil ha fram poenget at førerkortet har absolut ingenting med FYLL og gjøre!!han burde heller tvinges til det som skal gjøres i dette tilfellet..er tilbud om hjelp til sitt drikke problem..ikke ta fra han førerkortet..

han har betalt for førerkortet..han har ikkje kjørt i rusa tilstand..

Skrevet

men å være full er vel ikke akkurat no lovbrudd! :\

Uten å ha tid til å vise til noe lovparagraf, MENER jeg kanskje at synlig beruset på offentlig område faktisk ER ulovlig..

Skrevet
så det vil si at.denne mannen kommer til og kjøre i fylla.vi tar førerkortet hans..

I norge må man ha bevis og bli tatt for fylla kjøring.før man kan ta førerkortet..eg regner med at alle dere fester en del..så her er det bare og få levert førerkortet med engang.dette henger ikke på en greip i hele tatt.

virker usaklig fra min side.men jeg vil ha fram poenget at førerkortet har absolut ingenting med FYLL og gjøre!!han burde heller tvinges til det som skal gjøres i dette tilfellet..er tilbud om hjelp til sitt drikke problem..ikke ta fra han førerkortet..

han har betalt for førerkortet..han har ikkje kjørt i rusa tilstand..

Han har betalt for å TILEGNE seg førerkortet.. Og fra staten sin side har han kunne fått lov til å ta førerkortet..

Det handler ikke faren for å fyllekjøre OVERHODET. Det handler om at du er en uskikket person til å inneha førerkort.. Det handler overhodet IKKE om hvilke ting du KAN være i stand til å bryte.. Du er bare jevnt over uskikket til å ha førerkort.. Du kan miste førerkortet fordi du har gjort flere innbrudd feks.. Eller fordi du har vært seksualforgriper.. osv osv..

Det at de i denne saken tar fra deg sertifikatet er ikke fordi du er uskikket til å kjøre.. De ønsker bare ikke å gi deg retten til å kjøre lengre..

Skrevet

litt forskjell på å være syk og en med frivillig nedsatte kroppsfunksjoner!

Noen vil kalle det sykdom å til stadighet nedsette sine egne kroppsfunksjoner på denne måten :wink:

Skrevet

Jeg skjønner de av dere som sier at førerkortet er et gode, og ikke en rett, og kan si meg enig.

Problemet i denne saken er at et enkeltindivid blir offer for en statuering.

Jeg tipper at i samtlige lokalaviser så leser dere hver mandagsmorgen om folk som har banket kjerringa, knust ruter, slåss på byen o.l.

Ugjerningen vedkommede her har utøvd er vel rett og slett ordensforstyrrelse.

Tenk HVOR mange som for bøter/forenkla forelegg for dette hver uke her til lands.

Jeg mener faktisk det er verre å knekke nesa til en fyr på byen enn å sjenere andre med høy musikk og andre vanlige ordensforstyrrelser.

Hvorfor blir ikke de som da utøver vold fratatt førerkortet?

Er en person som kan utøve blind vold bedre skikket enn en som lager litt leven?

Eller, er denne gutten fra Egersund verre enn omlag 250 000 andre nordmenn som gjør det samme hver helg?

Isåfall burde det vært konsekvent samme straff for alle.

Skrevet
det er ulovlig og drikke på offentlig sted..men ikke være beruset

Det er helt rett.. Denne er avskaffet.. MEN i følge politiloven §9 står det følgende:

Politiet kan innbringe enhver som på grunn av beruselse forårsaket av alkohol eller andre berusende eller bedøvende midler forstyrrer den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, forulemper andre eller volder fare for seg selv eller andre.

Skrevet

Enig med Bruer.

men spørsmålet mitt som nevnt før er FYLLA=FYLLAKJØRING???tydeligvis mener politiet at dette er det 100% sjangse for at denne mannen vil gjøre..men dette er jo siste kommunist stat så klart at dem tar førerkortet fra han helt uten grunnlag..denne mannen får igjen førerkortet sitt snart.

hadde dere vært i hans sko hadde dere vært helt enig med meg.det er ikke lov og straffe ett menneske uten grunnlag!!ikke bare tro at han kommer til og gjøre det..det er helt uhørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...