Gå til innhold

BMW M3 Europameister88 - Updates side 9

Anbefalte innlegg

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Denne fine bilen fortjener noen andre felger da. :D

Hva er det gule rust killer greiene du har smørt på ?

Mulig det blir nye felger neste sesong. Men eg har kjøpt helt nye 10" azev med 235/40 bakfelger, så skal eg pusse ned kanten på de fremme. Så det blir nok bra.

Rustkiller underst og det gule er 2 komponents epoxy grunning 8) Skikkelig bra stoff!

Kommer fleire bilder i uka. Skal eu godkjennes og forhåpentligvis skiltes denne veka om alt går etter planen :D

Skrevet

Litt update her. Synd eg ikkje får med, har tatt masse bilder. Men kameraet er forsvunnet i all flyttingen!

Bilen står nå ved bilverksted, den er så og si godkjent.

Følgende måtte rettes:

2 bærekuler var slitne

oljelekkasje motor

ABS?

Det vil si på vei til eu kontroll fikk eg oljelekkasje fra motor. Det viste seg etter masse feilsøking at det lakk rett gjennom oljetrykk og temperatur følerene.

Visstnok ikkje så uvanlig fekk eg forklart.

Lakk gjennom følerene, inn i ledlingsnettet og ut igjen rett under innsuget (helt umulig å finne frem til omtrent! hehe :lol: )

Så har nå byttet 2 bærearmer fremme og bestillt nye følere.

Men etter å hatt nede bakstillingen så sviktet ABS'n meg.

Har sjekket alle følerene, regjort og målt dem (helt ok!).

Men får alikevel ikke den til å virke, noen fiks ideer? Er hjernen kaputt?

Bare sånn plutselig?

Håper på å få på hvite skilter i løpet av uken dersom følerene dukker opp i posten.

Var ihvertfall himmelsk følelse å kjøre den til eu kontroll, selv med litt oljesvetting :shock: Har som sagt aldri prøvd den i mere enn 40 km/t før... MMMMMM POWER :D:D:D

Gleder meg som et barn til å få den tett og ut på veien med skilter :twisted:

Noen bilder, ikke akkurat noen kvalitet å skryte av på gamle nokian min!

Bilde(303).jpg

Bilde(304).jpg

Bilde(305).jpg

Bilde(306).jpg

Bilde(307).jpg

Er nok desverre stor fare for at økonomien ikke strekker seg til med tanke på BMWCCN til helgen. Ble dyrt med litt lån av 2 søyler bukk på verksted + diverse deler :(:roll:

Skrevet

Endelig har eg funnet igjen kameraet mitt etter flyttingen! hehe :D

Her kommer litt bilder.

Som eg skrev står bilen nå på verksted, og blir ferdig montert/eu godkjent med ny olje temp og trykk føler i morgen, samt ny vakumslange over tomgangsregulator.

Men er desverre gått blakk, så det blir verken vålerbanen treff med bmwccn eller hvite skilter :roll: Atter en tur tilbake i garasjen.

Siden desse bildene har eg fått montert nye blinklys fremme, innvendige innstegslister og litt annet småtteri/deksler.

CIMG3298.jpg

Gåen vakumslange, ikke rart motoren surret litt på tomgang!

CIMG3301.jpg

Så kom oljelekkasjen dagen den skulle eu godkjennes :roll:

Bildet er av søket etter oljelekkasje, olje over alt! Ikke godt å skjønne hvor fra.. For en start!

CIMG3302.jpg

CIMG3303.jpg

Trygt plassert på verksted etter eu kontroll

CIMG3306.jpg

CIMG3307.jpg

CIMG3308.jpg

CIMG3309.jpg

CIMG3310.jpg

CIMG3311.jpg

CIMG3312.jpg

Kan tro eg var glad da vi nådde konklusjonen om de følerene som lakk. Det ble diskutert høylytt om sprekker i blokk osv. kjente klumpen i halsen :oops:

Er noe montering igjen ennå. Var uheldig med skjørteklipsa, men håper å skaffe noen via Leif Harald på forumet.

Så blir det montering av midtkonsoll og diverse brytere.

Venter fortsatt (etter 5 uke?!?) på shadowline nyrer fra streetdesign...

Skrevet

Nå er bilen eu godkjent (å eg fikk nesten skilt idag, rakk ikke biltilsynet :( ), men tar det igjen neste helg. Gleder meg!

Nå er bilen testet og funnet helt lekkasje fri når det gjelder olje.

Men desverre begynte det å lekke endel kjølevann. Så eg har hatt en runde på feilsøking og fant lekkasje på forbindelsen mellom varmeapparatet og motoren:

Fra motorrom inn gjennom torpedovegg

CIMG3321.JPG

Gjennomgang sett fra innsiden i bilen, demontert

CIMG3322.JPG

Rørene + ventil som styrer flowen. Desse var svært rustet enkelte plasser, tynne stålrør. Tettningsringene var morkne og det lakk endel.

CIMG3318.JPG

Her stod varmeradiatoren til varmeapparatet, her va det heldigvis helt tett og tørt :-)

CIMG3323.JPG

Varmeradiatoren, tett og fin

CIMG3330.JPG

Så nå håper eg at eg har vært gjennom de værste tingene for en stund.

Har bestillt nye bærerarmer til begge bilene mine nå, blinklysrele, nye deler til varmeanlegget som visst ovenfor osv.

Håper å få skrudd bilen sammen igjen å hentet skilt neste helg :D

• 4 weeks later...
Skrevet

Har vært stille her en stund nå. Har lagt tanken med å kjøre bilen i år på is. Så den skal få avvente til kommende sesong...

Før sesongen skal det skiftes begge bærebroer fremme, montere sideskjørt (Får ikke tak i clips :cry: ) og muligens opplakkering av fører og passasjersetet.

Kan jo hende eg får noen nye ideer og i løpet av vinteren 8)

Bilen ser ut til å virke svært godt så langt :D

Var godt å få kontroll på olje og vannlekkasjene som plutselig kom :)

Blir nok noen turer med prøveskilt før sesongen er over!

Skal prøve å få legge ut litt film og bilder av bilen nå som den er nogenlunde ferdigstillt :D

NOEN SOM HAR CLIPS TIL SIDESKJØRT E30 M3 SÅ TA KONTAKT :!::!:

Trist å se bilen uten sideskjørtene :roll:

Skrevet
Meget pen bil, gleder meg til å se fremgangen. Klips til sideskjørt får du vel kjøpt hos Koed/GS?

Takk for det :) Meget fornøyd selv også :D

Hadde det bare vært så enkelt. Clipsene er desverre gått ut av produksjon. Eg har prøvd clips fra mtech skjørtene og fra e34 uten stort hell.

Har vært i kontakt med bmw norge, gsbildeler, koed og schmiedmann, ingen som har :(

Skrevet

De klipsene du er på jakt etter er desverre utgått ja. :(

Og de er kun laget til E30 M3 og passer ingen andre BMWer.

Jeg var heldig og fikk tak i dem 9 siste i norge da en BMW forhandler hadde de med en tilfeldighet. Dette passet meg utmerket da jeg manglet alle på ene skjørtet og det var festet med sikaflex. (Det er en skam)

Men alle andre klips til sideskjørtet får du kjøpt. :) Typisk

Jeg tror at en ved Strandveien Auto i Tr.Heim har fått BMW i tyskland til og produsere et visst antall klips igjen pågrunn av at det har vert så stor etterspørsel på dem. Jeg tror han heter Tom Erik Kvande.

Så kansje det er muligheter for og få tak i noen få igjen. :)

Det er domt at diverse begynner og gå ut av produksjon til verdens mest populere 3 serie og M3.

Meget fin bil du har foresten. Denne må du ta godt vare på, er ikke lett og finne gode eksemplarer av (Europa Meister 88 Celebration) utgaven.

Er produsert veldig få av dem og kun i 1988.

Er ikke lenge siden jeg gjor samme jobben som du.

Drog det litt lenger i demontering da men. :)

Det må gjøres for og få de gamle bilene 110% igjen. ;)

Skrevet
De klipsene du er på jakt etter er desverre utgått ja. :(

Og de er kun laget til E30 M3 og passer ingen andre BMWer.

Jeg var heldig og fikk tak i dem 9 siste i norge da en BMW forhandler hadde de med en tilfeldighet. Dette passet meg utmerket da jeg manglet alle på ene skjørtet og det var festet med sikaflex. (Det er en skam)

Men alle andre klips til sideskjørtet får du kjøpt. :) Typisk

Jeg tror at en ved Strandveien Auto i Tr.Heim har fått BMW i tyskland til og produsere et visst antall klips igjen pågrunn av at det har vert så stor etterspørsel på dem. Jeg tror han heter Tom Erik Kvande.

Så kansje det er muligheter for og få tak i noen få igjen. :)

Det er domt at diverse begynner og gå ut av produksjon til verdens mest populere 3 serie og M3.

Meget fin bil du har foresten. Denne må du ta godt vare på, er ikke lett og finne gode eksemplarer av (Europa Meister 88 Celebration) utgaven.

Er produsert veldig få av dem og kun i 1988.

Er ikke lenge siden jeg gjor samme jobben som du.

Drog det litt lenger i demontering da men. :)

Det må gjøres for og få de gamle bilene 110% igjen. ;)

Sant det du. Jaggu trist at de ikke kan opprettholde delelagrene. Som bmw ellers er veldig flink til.

Skal høre med Strandveien auto eg, bestiller med en gang dersom eg får tak i.

Har ikke store planer om å montere de med annet enn originale clips. Men eg ser på det som en mulighet å montere skjørtene med modifiserte e34 skjørteclips.

Men for all del skrik ut om noen har :D

Skrevet

DAGENS GLADMELDING:

Snakket med Strandveien auto i Trondheim nå.

De har BMW E30 M3 Skjørte clips på lager og skaffer så mange enn bare ønsker!

Eg har nå bestillt 20 stykker (13kr stk inkl. mva)

Meget hyggelige å prate med: 73 87 50 00

Takker for tipset Blø-racing :D:D

Skrevet

Kjempe greier. :D

Bra det ordnet seg. Rett må vær rett :lol: hehe

Har sikkert sjekket opp alt som er og skaffe til en slik bil etter

demonteringen av min. Mye som begynner og gå ut. :( Kjedelige greier!

Lykke til videre :)

Skrevet

Har nå fått klips fra strandveien auto. Takker så mye for bra og kjapp service :D

Fikk montert den nå i helgen og har tatt endel bilder :D

4024904789_8732159815_b.jpg

4025656802_18fe98baa0_b.jpg

4025654394_ec922cd50b_b.jpg

4024902333_996c99db81_b.jpg

4025654302_30f9b323bf_b.jpg

4025654520_f0d6012757_b.jpg

4025654670_d6b131bf90_b.jpg

4024905535_eb546504da_b.jpg

4024905857_3446a5baa3_b.jpg

4024912291_171f080c75_b.jpg

4024912511_647dbe05cb_b.jpg

4025664700_de0f152c80_b.jpg

4025656152_3f4c253a09_b.jpg

4024904015_59436ec5be_b.jpg

Å så har eg fått en jevla gravemaskin i tunet! Dem holder på å grave og styre, glad eg kan parkere bilen trygt i garasjen og lukke igjen porten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...