Gå til innhold

BMW M3 Europameister88 - Updates side 9

Anbefalte innlegg

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Oppdatering :D

Da var eg hos vår alles kjente venn biltrangsynet å hentet hvite skilter før helgen, og fikk kjørt en hel masse! Nylakkert nye fremskjermer, toppdeksel og innsugsboks ble hentet og montert.

Nye felgene fremme ble montert med 5mm spacer, så viste seg å være i absolutt minste laget :P

Og selfølgelig nye problemer, når radiatorvifta sluttet å virke (termostat kontakten min er ødelag).

Men det gjorde ingenting ettersom bilen ikke sto mange sekunda i ro i løpet av helgen uansett.

Her har dere litt bilder å godte dere med, desverre bare iphone kvalitet.

IMG_0191.jpg

På vei hjem fra biltrangsynet i 316 :P

IMG_0193.jpg

Før montering av toppdeksel

IMG_0198.jpg

Innsugsboks på plass

IMG_0199.jpg

Toppdeksel på plass

IMG_0207.jpg

Fikk såvidt tid å kjikke litt på BBS RS felgene, som eg så gjerne skulle ha gjort klar til sesongen. Venter på svar fra parts & retards om deler.

IMG_0209.jpg

Mer bbs rs :P

IMG_0215.jpg

Legg merke til det hvite plata bakpå bilen :D

IMG_0216.jpg

IMG_0218.jpg

IMG_0219.jpg

IMG_0220.jpg

IMG_0221.jpg

Desverre så knakk festet på ene siden på frontfangeren (fikk hjelp av en så ikke helt visste hva han gjorde på stakkars)

IMG_0222.jpg

IMG_0223.jpg

IMG_0227.jpg

IMG_0228.jpg

Så lurer eg på om det er noen elektrikere på forumet? :D

Skulle gjerne hatt liv i radiatorviften. Den var opprinnelig "kortsluttet" to ledninger, grunnet manglende kontakt til termostaten, slik at viften gikk konstant. Ingen god løsning, men bedre enn ingen vifte.

Når eg prøver å koble desse to sammen igjen, hører eg lyder fra noen reele i retning sikringsboksen, men ingenting skjer. Kan ikke registrere noen ødelagde sikringer eller lignende.

Så til case nummer 2. Prøvde med Larsen-Racing sin ABS hjerne i helgen, men med lite hell. Det var full hjul lås på alle 4 der og. Har gjennomgått og sjekket alle sensorene, prøvd med ny hjerne, sjekket sikringsboksen.

Er det noen andre reele eller sikringer, som angår ABS systemet? Eller er det realistisk å tro at den "hydraulikk uniten" fremme i panseret er ødelagd? ABS lyset lyser konstant i dashbordet.

Mange takk for alle svar :)

Og litt bilder av ledningsrot under rattet, her var det jaggu mange ledninger eg ikke veit kor skal. Fy faen for en avansert bil, sammenlignet med 316 :P

IMG_0200.jpg

IMG_0201.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0203.jpg

IMG_0204.jpg

IMG_0205.jpg

Er så mange ting på den gamle doningen, at eg er helt imponert.

Fikk innstallert nytt stereoanlegg også i helgen. Det går desverre ikke frem på bildene. Clarion stereo med usb, ipod, bluetooth og handsfree. Helt genialt for meg.

Rockford fosgate 5,25" + diskanter er på vei i posten ;-)

Så er det også bestillt overgang fra luftmassemåler og greenfilter, så slipper vi den store stygge luftfilterboksen :D

Skrevet
Rått med skilter!

Absolutt :D Har lengtet etter de lenge no!

er ikke det der bbs RC felger da ? :)

BBS RS 061 min gode mann :)

Skrevet

Kordan du har målt abs-sensorane då? mål motstanden på dei å sjekk at den er til nerma lik på alle. så setter du mulitimeter på millivoldt vekselstraum. då ska den vertfall ha 100 mvh når du snurra på dekke. Er jo berre å sammen likne sensorane. tvilsomt at alle er gåen i tilfelle.

Skrevet
Kordan du har målt abs-sensorane då? mål motstanden på dei å sjekk at den er til nerma lik på alle. så setter du mulitimeter på millivoldt vekselstraum. då ska den vertfall ha 100 mvh når du snurra på dekke. Er jo berre å sammen likne sensorane. tvilsomt at alle er gåen i tilfelle.

Takk for tipset. Eg har allerede gjort som du beskriver på alle 4 sensorene, renset osv. I tillegg til at eg prøvde abs hjerner til larsen-racing.

Men eg skal bytte ut alle sikringene i sikringsboksen med nye når eg kommer hjem (selv om det ikke var antydning til at noen av de var ødelagde).

Skrevet
Hm, har du vært på BT i sarpsborg med bilen? mener jeg har sett den der på henger forbi Moss minst 2 ganger? Bor du i mosseområdet?
Han bor på samme sted meg han Det fine vestland! hehe

Er nok som Larsen sier, hardbanka vestlenning ja :P

Men eg håper på å kjøre forbi Moss i sommer i det minste da :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...