lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Har fått en pris på 6700kr med alle deler moms osv, er det en grei pris får en slik jobb?
hylle Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Hvis du har tilgang på bukk, gjør det selv. hvis ikke ville jeg vurdert å levere den inn. 6700 er penger man kan bruke til mye gøy..!! Du klarer det nok om du gjør det selv. du har jo byttet girkasse før, da er det ikkeno probem å bytte utløserlager.
lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Har ikke byttet kasse på denne bilen før, men det går vell, ser jo at selve utløserlageret koster jo 700kr, så er 6000kr i arbeid. Har en bukk jeg kan få lånt, mulig jeg må høre om det da, bare ikke han fikk skrekken etter at vi byttet gearkasse
hylle Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 men, utløserlager på en bil som er 3 år gammel?! ser ikke helt hvordan et utløserlager kan bli ødelagt, iallefall ikke på så kort tid.
lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Bilen har rullet 133000km, det er ikke helt knust, det er bare en slags romlelyd ifra gearkassen når bilen står i fri, når jeg trykker inn clutchen så blir lyden borte. Er ikke dette typisk symptom på at utløserlageret er gåent?
Arotished Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Byttet nettop clutch og svinghjul på min E39 M5 og det var egentlig en rett frem jobb. Sålenge du vet hvor alle boltene kommer ifra når alt skal på plass igjen. Trenger ikke bukk engang, jeg jekket opp bilen på 4 dekk og dermed hadde jeg nok klaring til å komme godt til under. Bruker dreneringpluggen på kassen som jekkepunkt for jekken (funket fint på kassen til M5'n) Eneste som var litt vanskeligt var å komme til alle de hekkans boltene som holder girkassen. Pluss røyk den enne bolten så jeg måtte til med superduperlim og en 9mm pipe jeg kunne ofte (10mm skal brukes), gikk akkurat! Anbefaler å bytte alt inni kassen når den først er ute, f.eks utløsningslager, den armen som skyvet utløsningsarmen, støttehodet til denne armen og fjæren som holder armen over støttehodet. Ellers kan du også se om du vil bytte lageret som sitter i krankhjulet og evt bytte bakre seal på motoren samt begge sealene på girkassen Det er anbefalt å være to når kassen skal inn og ut.
Arotished Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Når du trykker inn clutchen så presser slavesylinderen en arm som igjen presser utløsningslageret inn i metal beltene på pressplata slik at trykket mellom pressplata og svinghjulet minker og clutchen roteret fritt mellom. Ville nå sakt om lydene KOM når du trykket inn clutchen ville jeg tro at det var utløsningslageret som var gåent.
lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 viss du leser mitt siste innlegg så står det at lyden er der når bilen står i fri, lyden blir borte når jeg klemmer inn clutchen.
Arotished Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Så med å klemme clutchen inn, da mener du selve clutchen og ikke clutch pedalen? Altså, du presser inn clutchpedal og lyden kommer å den forsvinner når du slipper clutchpedalen? Da kan det jo være utløsningslageret ja, kommer lyden når du presser clutchen helt inn eller med en gang clutchen slipper?
lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Jeg har bilen i fri på tomgang, da er det en romlelyd ifra gearkasse, når jeg så presser inn clutchpedalen så blir lyden borte.
S.Arnesen Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Jeg har bilen i fri på tomgang, da er det en romlelyd ifra gearkasse, når jeg så presser inn clutchpedalen så blir lyden borte. Utløserlageret på gamle e34'en min laget lyd først når jeg trykket inn pedalen. Ellers så var det stille...
lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Hmmm, kan det vere noe anna som er galt, noen tips? Veit at på en civic en kompis hadde så laget det lyd hele tida utenom når han hadde clutchen inne. Men denne lyden er en slags romlelyd, vanskelig og beskrive, men den følger ikke turtalet, den er konstant hele tiden.
GiljeN Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 lageret ditt er nokk megaslakt å spinner greit rundt..viss du trykker forsikigt inn clutshen så endrer vell lyden seg litt før den slutter/tar tak ? GiljeN
lagrinn Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 mulig du er inne på noe der giljen, det er to forskjellige lyder, en romlelyd og en litt mere konstant slags klirrelyd. Hva gjør mann med et slakt slik lager, smiler å kjører videre?
GiljeN Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 tja med en så fin bil som du har så ville jeg fått fiksa d så fort som muligt.. 6700kr er mange penger men du slipper mye stress.brukt den dagen på noe annet fornuftigt eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå