Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har erfaring med sportsratt?? (dvs et ratt med mindre diameter)..

blir kjøreopplevelsen bedre?? får man bedre kontroll over bilen?? bedre fartsfølelse?? er det verd penga?? kom med innslag :D

Skrevet

det rattet jeg har i e30 er vell 350mm i diameter.. stress å luke parkere i byen (ikke servo) vil ikke si at du har noe mer kontrol.. jeg syntes det er greit å kjøre med i forhold til bussrattt..

er vell smak og behag

Skrevet

Du kan evt kjøpe ett Raid ratt, de er TÜF godkjente og med airbag..

Har ett slikt ratt i bil nr. 2

Det er godt å holde i, men kanskje litt for lite (320mm)..

produktbilder_070122.jpg

Skrevet
Du kan evt kjøpe ett Raid ratt, de er TÜF godkjente og med airbag..

Har ett slikt ratt i bil nr. 2

Det er godt å holde i, men kanskje litt for lite (320mm)..

produktbilder_070122.jpg

personelig så syns jeg det var stygt.... men er vell smak og behag

Skrevet

har servo på min da, det er jo egentlig et musst med så lite ratt :P

men får man ikke mer den racing-feelingen når man kjører fort da?? det må jo være en grunn til at formel 1 biler har knøttsmå ratt :P

Skrevet
har servo på min da, det er jo egentlig et musst med så lite ratt :P

men får man ikke mer den racing-feelingen når man kjører fort da?? det må jo være en grunn til at formel 1 biler har knøttsmå ratt :P

går helt greit å parkere ;) men går ikke like fort.. :lol:

å så får en jo innebygd servo i armene etter ei stund.. hehe

Skrevet

Jeg har et 350mm ratt i boblen min uten servo.. Syntes ikke det er noe problem å kjøre med. Er mye bedre å holde i et mindre ratt, samt at det er mye tykkere og bedre enn org rattet. Men om det påvirker selve kjøringen vet jeg ikke..

Skrevet
det må jo være en grunn til at formel 1 biler har knøttsmå ratt :P

Ja, plassen i cockpiten...

Orginale BMW-ratt til E36 iallefall er alt for store synes jeg. 350mm er en fin dimensjon. 320mm blir litt for lite for min smak, men fungerer kanskje greit i små biler.

Jeg kunne godt tenkt meg et mindre og tykkere ratt, men vi får se...

Skrevet

altså, det jeg vil fram til her er kjøre egenskaper.. det må jo være forsjell på å kjøre en sportslig bil med stort bussratt og et lite ratt. jeg vil tro du får mere kontroll med bilens styre egenskaper, altså du får den gokart følelsen der alt er presist og tight..

enig noen??

Skrevet

jaa, det er akkurat det jeg er ut etter å høre :D man bruker jo små ratt i både rally, formel 1, nascar, gokart, båter, alt som har med sport å gjøre.. så det MÅ være en grunn

vil tro at man har mere kontroll i svingene med mindre ratt

Skrevet

Finnes mange sportsratt i samme dim som orginale bmw-ratt fra 90-tallet (380mm osv..) De minste rattene brukes nok mest fordi det ikke er plass til noe annet.

Det er nok mye smak og behag og jeg tviler på at du får noe mer kontroll av å ha et mindre ratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...