Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet viftereim og begge strammehjulene, men reimen hyler på kald motor, må kjøre litt før den slutter. Hva skjer?

Vet at det finnes reimspray osv, men det skal vel ikke være nødvendig med det på ny reim??

M43B18.

Skrevet

Er den strammet riktig og fortsatt hyler så må det være ett lager som ikke er bra ,ta av reima igjen og sjekk spesiellt dynamolageret.Ny reim og strammehjul skal absolutt ikke lage lyd uansett.

Skrevet
Er den strammet riktig og fortsatt hyler så må det være ett lager som ikke er bra ,ta av reima igjen og sjekk spesiellt dynamolageret.Ny reim og strammehjul skal absolutt ikke lage lyd uansett.

ja det jeg og mener, men dynamoen er jo kun ett år gammel, men kan jo være grunnen self.

• 1 month later...
Skrevet

Nå har jeg vert på 3 forskjellige verksted og ingen kan svare på problemet. Reima er skikkelig på og den blir autom. strammet med den skruen som holder dynamoen, den kan du bøye når du skifter så strekker den seg tilbake selv. Ingen som har hatt det samme problemet eller vet feilen?

hvor er dynamolager?

må hele greien demonteres?

Skrevet
Har byttet viftereim og begge strammehjulene, men reimen hyler på kald motor, må kjøre litt før den slutter. Hva skjer?

Vet at det finnes reimspray osv, men det skal vel ikke være nødvendig med det på ny reim??

M43B18.

Men du har prøvd,med litt reimspray.....? Det hjalp hos meg. Brukte CRC, forresten.

Skrevet

M43B18.

Men du har prøvd,med litt reimspray.....? Det hjalp hos meg. Brukte CRC, forresten.

joda, har brukt to bokser nå, men lyden forsvinner kanskje i 2 sek, men kommer så igjen. Uansett skal det ikke være sånn at du må bruke det på ny reim. Egentlig så er reimspray bare til bruk for å unngå slitasje og forlenger levetiden.

Skrevet
kansje det er ei dårlig reim ???

nja, men syns det er litt merkeligt at jeg må da diske jæger og GS for å kjøpe orginal vifte reim?:s

Skrevet

Enten så vil eg tru at reimtrekket ditt er litt off-senter pga lager,kast eller at noe(n) står litt skeivt,eller så har du slitte reimhjul.

Ettersom du har bytta de fleste reimhjula gjenstår jo kun de på veiv og dynamo,er desse sjekka nøye?

Skrevet
Enten så vil eg tru at reimtrekket ditt er litt off-senter pga lager,kast eller at noe(n) står litt skeivt,eller så har du slitte reimhjul.

Ettersom du har bytta de fleste reimhjula gjenstår jo kun de på veiv og dynamo,er desse sjekka nøye?

Etter å ha vert nå på BMW så sa de jeg måtte skjekke veiv om det er kast i den, å når jeg ser nøye etter med bilen i gang så går den litt skjeivt, så er nok sikkert kast der ja. vanskelig å bytte veivhjul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...